Jump to content

Frågor

Guest Zeithri

Recommended Posts

Guest Zeithri

Godmorgon, Goddag, Godkväll.

Jag har tittat runt lite efter information.

Jag har hittat mycket av det jag sökt men även missat information som inte funnits.

Och eftersom jag inte riktigt har någon lust att ringa till dom och fråga så tänkte jag att ni borde ha relativt bra kunskap om det hela!

Måste man ha någon sorts specifik fysik?

Alltså måste man vara vältränad atlet, muskelburgare eller kan man vara smal och otränad?

Nu frågar jag inte om specifika poster utan i GMU-syfte.

Vad kan jag förvänta mig av människorna där?

Är dom rasister och volvoraggare eller humanister och vardagsfolk?

Denna fråga är ju dock delvis besvarad på hemsidan men jag vill höra från dom som jobbar med detta.

Vad är ställningen till piercings och tattueringar?

Är det svårt att ta sig in eller är detta något som är lätt om man har målsättningen?

Vad förväntas av en?

Hmm.. Tror det var alla frågor jag hade.

Eller iallafall dom viktigaste.

Tack på förhand.

Måste man ha någon sorts specifik fysik?

Ja, du måste ha en viss grundfysik. Vältränad atlet vet jag inte även om det säkert inte är en nackdel, men helt otränad blir nog svårt.

Vad kan jag förvänta mig av människorna där?

Framförallt vanligt, vettigt folk i alla fall under de första omgångarna är min gissning. FM har i dagsläget ingen nytta av rasistiska halvidioter. Företrädesvis män under 30 men över 20 skulle jag tro.

Vad är ställningen till piercings och tattueringar?

Tror det beror på, piercings kan nog bli svårt eftersom det alltid är en potentiell skaderisk. Tatueringar borde inte vara något problem förutsatt att det inte rör sig om tatueringar med av FM oacceptabla budskap (nazistiska, rasistiska eller annat).

Är det svårt att ta sig in eller är detta något som är lätt om man har målsättningen?

Det är relativt svårt att ta sig in. Omgång ett har drygt 3000 kallade till prövning, och av dem ska 900 väljas ut. Exakt vilka kriterier de utgår från vet ingen, men spekulationerna är att det rör sig om främst folk som har de rätta mentala egenskaperna och med en duglig fysik. Men om det är något du verkligen vill är det långt ifrån omöjligt.

Vad förväntas av en?

Att du visar förmåga att lösa de uppgifter du utbildats i att lösa.

Guest Zeithri

Ja, du måste ha en viss grundfysik. Vältränad atlet vet jag inte även om det säkert inte är en nackdel, men helt otränad blir nog svårt.

Jo, dock så läste jag för 1-2 år sen på en tidning att det var en kille som ville gå med så dom sade "Gå ner till 80kg" vilket han gjorde och sen blev antagen.

Typ.

Framförallt vanligt, vettigt folk i alla fall under de första omgångarna är min gissning. FM har i dagsläget ingen nytta av rasistiska halvidioter. Företrädesvis män under 30 men över 20 skulle jag tro.

Excellent.

Tror det beror på, piercings kan nog bli svårt eftersom det alltid är en potentiell skaderisk. Tatueringar borde inte vara något problem förutsatt att det inte rör sig om tatueringar med av FM oacceptabla budskap (nazistiska, rasistiska eller annat).

Ok, var bara nyfiken. Har inget av något än men har ju funderat på att skaffa en eller en annan piercing. Likaså med tattuering.

Det är relativt svårt att ta sig in. Omgång ett har drygt 3000 kallade till prövning, och av dem ska 900 väljas ut. Exakt vilka kriterier de utgår från vet ingen, men spekulationerna är att det rör sig om främst folk som har de rätta mentala egenskaperna och med en duglig fysik. Men om det är något du verkligen vill är det långt ifrån omöjligt.

Ok, men då verkar ju chanserna ganska dugliga om man lägger ner sig då det fortfarande är 1 / 3 som blir accepterade.

Tillskillnad från många andra utbildningar (och sådant) som kan ha mindre än 1/10.

Att du visar förmåga att lösa de uppgifter du utbildats i att lösa.

Eh, menade lite mera i utbildningssyftet.

Eller.. Vet inte vad jag menade :S

Tack för svaren!

Tillägsfråga;

I många många medier så visas det hinderbanor.

Används dom i Svergie också eller är det mera "Ut och spring i skogen med er"?

Hinderbanor existerar i högsta grad, tror att det flesta regementen har en i någon form. Tror inte de flesta är öppna för allmänheten, men den i karlbergsparken i Stockholm är riktigt rolig att springa. På youtube finns en del filmer på folk som springer, t.ex.:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...