Jojjenda Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Denne soldat har slarvat och i någon av sina lägenhetsflyttar uppenbarligen avyttrat sitt fina diplom och papper med betyg och omdöme. Tyvärr är det så att detta nu efterfrågas av försvarsmakten i samband med en ansökan. Jag har utgått från att de bara kan kolla upp det i något register, ev PLIS. Men nu vill de att jag hostar fram mitt betyg. Jag antar att det är en allmän handling som jag bör kunna begära ut, men vem sitter på den? Pliktverket? Mitt gamla hemförband? HKV? Kan någon hjälpa en slarvig soldat genom att hänvisa till rätt kontaktpunkt? (Frågan är antagligen ställd tidigare, men jag har trotts brottande med sökfunktionen inte hittat rätt) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Ring pliktverket (blivande rekryteringsmyndigheten) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krabba-Snake Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Det ska inte spela någon som helst roll egentligen. Det är varje myndighets lagliga skyldighet att hänvisa dig rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proto Posted October 19, 2010 Report Share Posted October 19, 2010 Borde inte detta vara lätt för FM att plocka fram i PRIO.... Sorry OT. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jojjenda Posted October 19, 2010 Author Report Share Posted October 19, 2010 Borde inte detta vara lätt för FM att plocka fram i PRIO.... Sorry OT. Jo, jag tycker FM borde ha koll själva, men organisationen är en smula kantig ibland ;) Men pliktverket kopplade mig vidare till någon som lovade ordna en kopia hemskickad till mig, han var något disträ möjligen men med lite tålamod så löste det sig. Tack för hjälpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts