Jump to content

Medal Of Honor

Dini

Recommended Posts

Någon som testat nya Medal Of Honor? DICE som varit igång delvis (Battlefield) och använt deras Frostbite motor. Men den viktiga detaljen här, som skiljer det från Bad Company, är att här har man fått över utvecklarna till alla de bra Call Of Duty spelen, Modern Warfare 1 och 2 då t.ex. Man har ju haft 2 studios på Call Of Duty där den ena haft ensamrätt på "nutid" och det är just den studion , de har haft lite strul så deras anställda gick till DICE i princip och gjorde Medal Of Honor.

Har spelat lite igår och idag, riktigt grymt spel! Bra story och lite mer "verkligt" än många andra. Inte super-duper high-tec. Lite mer back to basic. Och där är lite okunniga befäl så som det verkar vara i USA på riktigt med.

9 av 10 får det av mig!

Har du spelat det på konsol eller PC? har själv inte provat det än, får väl bli till att glida förbi något internetcafé och prova! Av vad jag har hört så ska det vara riktigt riktigt bra! Och på all gameplay jag har sett så ser det fruktansvärt snyggt ut!

Det jag tycker är positivt är också att DICE har tagit hjälp av riktigt soldater (från vilka specialförband vet jag icke, men antagligen SEALs eller liknande) och bett dessa om hjälp att utforma spelet. :)

5-6 timmar SP låter lite väl lite.

Hur bra klarar man sig med grundvapnen jämfört med dom som hunnit bli generaler (el.dyl.)?

I MW2 tyckte jag det blev ganska markant skillnad när man fick mer godis. I BBC2 var skillnaden lite mindre till fots, men i fordon (framför allt stridsvagnar) var en del godisbitar riktigt användbara.

Finns det körbara fordon i MoH?

Har försökt hitta en spelbar demo, någon som har länk?

Det finns en del körbara fordon, dock inte lika mycket som typ i Battlefield.

Multiplayer är väldigt likt modern warfare 2, det vill säga att det är en brant uppförsbacke i början...

Eftersom dom andra har mer "leksaker" än dig....

Lyckats klättra från lvl-1 till lvl-3 på ca 2 timmars spelande....

Ok. Får se hur det blir. Jag tröttnade litegrann på konceptet (att behöva spela länge för att få leksakerna) i MW2. I BBC2 blev det roligt ett tag igen.

Längtar faktiskt tillbaka till Delta Force serien. Det som fanns var det som fanns, sedan var det bara upp till spelarens skicklighet/tur vem som skulle leva eller dö. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...