Jump to content

Fältskjorta m59

Skeppsnr 41

Recommended Posts

Hej!

Sedan jag för ca 18 månader sedan gick med i hemvärnet så har jag febrilt letat efter fältskjorta m59. Tyvärr så har det i praktiken visat sig omöjligt att uppbringa eländet. Men... för två veckor sedan så hittade jag en sajt som har dessa tingestar till salu! My link

Priset är ok, 130:- styck plus frakt, enligt sajten ifråga så skall det röra sig om nytillverkning, men mina två exemplar verkar mer som två original, dock ej använda! Klart värt ett köp!

Nja, du hade kommit billigare undan genom att kliva in på personalbutiken vid närmaste regemente/flottilj där du inhandlar fältskjorta med krage (fältskjorta m/59).

Detta har under de senaste åren, åtminstone för mig, fungerat i:

Kungsängen, enköping, karlsborg och såtenäs

Nja, du hade kommit billigare undan genom att kliva in på personalbutiken vid närmaste regemente/flottilj där du inhandlar fältskjorta med krage (fältskjorta m/59).

Detta har under de senaste åren, åtminstone för mig, fungerat i:

Kungsängen, enköping, karlsborg och såtenäs

Det jag fått för mig är att Hemvärnets män och kvinnor inte får handla på personalbutikerna längre, men jag hoppas jag har fel. :tveka:

De får inte, men det kan ju hända att de "glömmer" kontrollera om du är anställd. :Malaj:

Stämmer dåligt med verkligheten, Hemvärns Soldater får handla på personalbutikerna, dock så gäller det enbart saker som strumpor, underkläder samt skjortor. Inga uniformer får säljas så som M90 jackor och byxor.

Sålunda är det fritt fram för inköp av fältskjorta m/59. Lycka till!

Dessa uppgifter är från Truppserviceförrådet på LV6.