Jump to content

Dubbla mailprogram

lampros

Recommended Posts

I min dator har jag två mailprogram: MAIL samt ENTOURAGE

Hittills har jag använt MAIL. Men nu har det börjat bete sig konstigt. Jag vet dock inte hur jag ska göra för att få inkommande post på ENTOURAGE istället.

Jag kan skicka mail med ENTOURAGE. Men ta emot går inte, allt kommer till MAIL (som har en tendens att fucka upp, radera mail automatiskt osv).

Så, hur ska jag göra om jag bara vill ha ENTOURAGE aktivt?

Hur menar du nu? med risk för att feltolka dig skulle jag vilja att du preciserar ditt problem avsevärt tydligare, särskilt vad avser operativsystemsgeneration och liknande. När du gjort det så kan vi säkert komma fram till en lösning.

//I

I Entourage bör det finnas en inställning, som i alla andra mailprogram och webläsare, där du sätter ett kryss i en ruta eller liknade och väljer att göra programmet till standardprogram för e-post. Sen bör du ställa in server/servrar för inkommande e-post i Entourage. Vilken/vilka det är bör du, om du inte redan vet det, kunna se i ditt andra mailprogram. När allt är fixt och färdigt avinstallerar du MAIL för säkerhets skull så att du bara ha ett mailprogram installerat.

Ser att Entourage är ett program från MS för MacOS. Har ingen erfarenhet av programmet som sådant men de flesta program ser mer eller mindre likadana ut. Själv använder jag Mozilla Thunderbird från skaparna av webläsaren Firefox. Att ställa in Thunderbird är enkelt, särskilt om man har ett g-mailkonto. Nu vet jag inte vilken typ av mailkonton du har men du kanske ska fundera på ett alternativ till Entourage. valet är dock naturligtvis ditt och detta är inget försök att pracka på dig något.

Thunderbird finns här: http://www.mozillamessaging.com/en-US/thunderbird/all.html

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...