Jump to content

Flygvapnet, aviatiska profilen

Guest Thea

Recommended Posts

Hej! mitt namn är Thea och jag är 18 år gammal. Jag har lite frågor om det att bli pilot inom flygvapnet.

1. Måste man ha gått lumpen för att söka in på den aviatiska profilen?

2. Finns där en "minimum" ålder?

3. jag har en skadad armbåge( något som gör att jag bl.annat har svårigheter med att utföra push-ups.. Kan detta förstöra min dröm om att bli pilot?

4. Jag är inte Svensk medborgare, dock bott här i två år och skall ta studenten nu sommaren 2011 efter fullförd gymnasie utbildning. Har mitt medborgarskap något med saken att göra?

Hoppas någon kan svara på mina frågor! :) Tack på förhand, mvh:// Thea.

4. Jag är inte Svensk medborgare, dock bott här i två år och skall ta studenten nu sommaren 2011 efter fullförd gymnasie utbildning. Har mitt medborgarskap något med saken att göra?

Ja. Du måste vara svensk medborgare för att söka officersutbildning.

• 3 months later...

Hej! mitt namn är Thea och jag är 18 år gammal. Jag har lite frågor om det att bli pilot inom flygvapnet.

1. Måste man ha gått lumpen för att söka in på den aviatiska profilen?

2. Finns där en "minimum" ålder?

3. jag har en skadad armbåge( något som gör att jag bl.annat har svårigheter med att utföra push-ups.. Kan detta förstöra min dröm om att bli pilot?

Hoppas någon kan svara på mina frågor! :) Tack på förhand, mvh:// Thea.

=) lägg ner då, det är väldigt svårt att komma in // amac baran

amac: Lägga ner, varför då? Mig veterligen så finns det inget formelt hinder om hon blir svensk medborgare och genomför GMU.

Visst det kanske blir svårt med armbågen, men varken du eller jag har någon uppfattning om omfattningen på hennes skada.

Googla på Sir Douglas Bader, en brittisk stridspilot under andra världskriget som hade fått båda benen amputerade men flög med benproteser.

Han hade 22 bekräftade samt 5 troliga nedskjutna fiende flygplan innan han skjöts ner över frankrike och blev POW.

vet du ens vad kraven är?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...