Jump to content

Hästar skadade av stridsflygplan

Perman

Recommended Posts

Självklart har de flugit för lågt. Problemet med Amerikanska piloter, särskilt när de är utomlands, är just sina Top Gun lekar. Det är ju särskilt tydligt att de bara leker, särskilt när de flög ner för hagen.

Jag kan också tillägga att det inte är någon fara för hästarna. Att den ena riskerar att förlora fölet är oriktigt, men kan tala med hästen om det, typ som i "mannen som talar med hästar". Sen syns det på fotot att den skadan på benet snabbt kommer läka.

GMY

ps. Jag kan inget om hästar men har min åsikt klar efter att jag sett "Mannen som talar med hästar", även om den knappast stämmer.

Vad kan Jessica Eliasson om flyg mer än vad hon sett på TopGun... ds :blink:

Mjäk mjäk mjäk.

Jag hade väl blivit förbannad om jag var hästägare, men grina ut om "Top-Gun" lekar och "eventuell kanske en aning benröta med lite otur" (fritt tolkat) känns bara som krokodiltårar för vår kära kvällspress skull.

Ja. Mitt privata lilla korståg gentemot AB och Expressen fortsätter :rolleyes:

Vaffan?! Rubriken fick mig ju att tänka på hästkrakar som blivit sönderslamsade/svårt brända av jetblås samt onda amrisar som dragit på efterbrännkammaren enbart för att jävlas med kusarna. Att Boden-hästar blir skrämda av jetplan betyder bara en sak; det övas för lite i FM.

Sen syns det på fotot att den skadan på benet snabbt kommer läka.

Wow, varför plugga till veterinär på fem år, när man i grönt kan allt. :banghead:

Läs det finstilta i hans post ;)

Verkar väl ändå aningen arrogant, med tanke på hur kontroversiell övningen är i sig. Lite för mycket av "vi gör vad vi vill var vi vill", plus "vi vet bara ungefär var och hur vi flyger."

Låter besynnerligt att en överflygning på 500m höjd skulle skrämma hästarna så pass - kan det verkligen stämma?

Innan man raljerar för mycket kanske man ska tänka på att det är en dyr häst som skadats. Om hästen måste avlivas blir det en svår ekonomisk belastning för ägaren, och att eventuellt kanske möjligen någon gång få en veterinärräkning betald är nog en klen tröst.

Bra PR för Ofog & Co.

Sen syns det på fotot att den skadan på benet snabbt kommer läka.

Wow, varför plugga till veterinär på fem år, när man i grönt kan allt. :banghead:

Ja.. eller varför skriva innan man läst...

GMY

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...