Jump to content

Al Qaida deras kompisar

tinhead

Recommended Posts

För ett tag sedan fick en supertanker en rätt stor buckla.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2088029/darfor-fick-supertankern-ett-mystiskt-hal

Nu har det kommit fram att det var en självmords attack.

I onsdags tog en islamistgrupp med band till al-Qaida på sig ansvaret för explosionen. Gruppen Abdullah Azzam-brigaderna skrev på sin hemsida att attacken utförts av en självmordsbombare och att attacken var riktad mot oljeindustrin.

Abdullah Azzam Brigades militant group har kopplingar till Al Qaida.

http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/LDE6751GH.htm

Hur bra kopplingarna är det vetetusan? Dom har iaf tagit namnet till brigaden av en som var mentor till Osama Bin Laden.

Och dom verkar använda samma media center..

http://latimesblogs.latimes.com/babylonbeyond/2009/10/lebanon-militant-groups-attack-on-israel-muddies-waters-along-tense-border.html

Dom är även kända från Libanon och nyttjar namnet "Battalion of Ziad al-Jarrah".

Det intressanta är att dom slår till mot "oljan".

Vilket gör mig lite förvånad, då det normalt är obra att bita handen som föder en.. Dvs många av dom som stöttar dom har stora inkomster via olja.

Man kan undra ifall dom gick lite för långt denna gång?

Kan ju säga som så att jag hade personligen inte stoltserat med den "attacken" om det enda man åstadkommit var en buckla. Det ingjuter inte direkt respekt hos motståndaren.

Ibland verkar det som om devisen "all publicitet är bra publicitet" är allenarådande!

Inte alltid bra kanske men allt jämt ett faktum?!

/RiP

Kan ju säga som så att jag hade personligen inte stoltserat med den "attacken" om det enda man åstadkommit var en buckla. Det ingjuter inte direkt respekt hos motståndaren.

som det var en terrorattack kan ju man se det en trevande start. Jag tror nog att oljerederierna börjar bli lite nervösa fast det bara blev en buckla för nästa gång så är det en större laddning som kanske penetrerar skrovet.

En FI som utför en "självmordattack" som genererar en buckla i en båt.......

Är en "bra" FI.

Fler sådana FI och vi har tårtpromenad till seger.

I en perfekt värld och med en "fiende" som inte utvecklas och inte väljer nya angreppsmetoder, Ja då kan vi äta tårtor. Tyvärr är det "fiendens" privilegium att välja både metod, plats och tidpunkt.

Om A-Q är inblandade i detta, Så kan jag tro att det var ett "vapentest". Det har säkert funnits en hel del mätbara parametrar i detta angrepp. Nu analyseras dessa för att kunna förbättra systemet till nästa gång så att effekt i målet uppnås. Enkel logik egentligen, Man slår till man träffar en öm punkt eller så hämtar man en större påk.

Mätbara parametrar finns det redan en hel del av, tack vare internet.