Jump to content

Militärhinderbana - träningstips?

jossan

Recommended Posts

Hej!

Jag brukar träna regelbundet på militärhinderbanan i Karlberg och tycker att det är något av det absolut roligaste man kan göra i träningsväg! Bor rätt nära där, så promenerar ofta dit och tar ett par rundor. Klarar av alla hinder (dock har jag ett fåtal som jag inte utför med rätt teknik, exempelvis trådhindret i början, där jag inte klarar endast en fotisättning mellan varje tråd..) Skulle dock vilja bli snabbare och lära mig "knep" som gör att man klarar av hinderbanan bättre.

Är det någon som vet om det hålls kurser eller liknande på hinderbanan för folk i allmänhet? Vart ska man i så fall vända sig?

Eller finns det någon här som är grym på hinderbana som har några tips att ge om hur man ska bära sig åt för att förbättra sin tid på banan?

Tar tacksamt emot både allmänna tips och tips om t.ex. specifika hinder :)

Jag är en fighter som älskar att utmana mig själv, och nu har jag gett mig in på att bli grym på den där banan!

• 3 weeks later...

Hej!

Jag brukar också köra där, riktigt kul är det. Fick en genomgång på banan av en lumparpolare som pluggar till officer, han gav många bra tips om hur man tar de olika hindren, gick ganska mycket snabbare efter hans genomgång. Så om du känner någon som går på skolan så be dom om en lektion.

Har dock ingen aning om om det finns några kurser i hinderbanan för civila. Kanske en affärsidé? ;)

• 7 months later...

Hej!

Kanske ett sent svar men jag tränade Army Fitness tidigare och dom brukar vara där i bland och instruktören är mycket bra, utbildad i Brittiska försvaret.

Passar på och fråga om det är någon som vet om det finns några färdiga terränghinderbanor i Stockholms området ?

Har sökt men ej funnit och skulle vilja hitta en bana typ den som dom springer i Tjurruset.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...