Jump to content

ingång i hv igen för tredje gången

Recommended Posts

Hallå alla glada, jag har ju varit med här ett tag o gått ur o in ur hv efter behov o familjesituation men nu så jävlar ska jag gå med igen!! O insats denna gången. Till frågan: Hur lång tid tar det på ett ungefär o gå med egentligen?? jag ansökte i mitten på Maj o jag har inte hört nånting än. Nån som har ett bra svar till detta??

Hallå alla glada, jag har ju varit med här ett tag o gått ur o in ur hv efter behov o familjesituation men nu så jävlar ska jag gå med igen!! O insats denna gången. Till frågan: Hur lång tid tar det på ett ungefär o gå med egentligen?? jag ansökte i mitten på Maj o jag har inte hört nånting än. Nån som har ett bra svar till detta??

Det kan variera, var har du anmlät ditt intresse?

När vi får in anmälningar ifrån hv.se så brukar det ta ca en vecka ifrån anmälan till de blir kontaktade, sen kan det ta allt ifrån en månad upp till tre månader innan vi får pappren tillbaka ifrån gruppen och kommuen, vanligaste är ca en månad.

Vilken bataljon har du sökt till? Eller har du bara gjort allmän intresseanmälan via internet?

Som sagt ovan, vart vill du, så kommer någon från "din" bataljon att ta kontakt så du inte försvinner i P7s papperskvarn och tröttnar innan du ens börjat (igen).

Välkommen tillbaka oavsett, du behövs.

Vilken bataljon har du sökt till? Eller har du bara gjort allmän intresseanmälan via internet?

Som sagt ovan, vart vill du, så kommer någon från "din" bataljon att ta kontakt så du inte försvinner i P7s papperskvarn och tröttnar innan du ens börjat (igen).

Välkommen tillbaka oavsett, du behövs.

Hallå!! Jo jag har sökt till sjöbogänget, kan inte namnet på gruppen/plutonen/kompaniet, men jag var på björka basen o hälsade på en kund till mig som tyckte att jag skulle dra igång igen, o jag tycker det är kul med det gröna på. Jag har sökt direkt hos hans chef på basen.

Då kommer vi nog att ses nån gång, vi är numer i samma bataljon, första och andra är nu tolfte HvBat.

Bra du har kontakt inne, då kan han ligga på.

Då kommer vi nog att ses nån gång, vi är numer i samma bataljon, första och andra är nu tolfte HvBat.

Bra du har kontakt inne, då kan han ligga på.

Antagligen, men du, kan det va så att det är semesterstängt på avdelningen på p7 för tillfället?? har nämligen inte hört eller fått nånting än.

• 3 weeks later...

Så ja!! Då var man officiellt med!!! Fått papper nu o hämtar utr på måndag kväll. O nästa helg e de intro, vet inte om jag behöver den egentligen men va fan, det kan va skoj o få lite uppdaterat. kul iaf...