Jump to content

World of tanks


mordor

Recommended Posts

Tiger P är stenhård att möta. Bra kanon med bra frontpansar, enda du verkligen behöver skydda frontalt är din commanders hatch. Och skjut aldrig, aldrig på T29´ans torn.

 

Tiger P är underbar när man väl uppgraderat den, just på grund av frontpansar och bra kanon.

 

T29... en Tier 7-tank med Tier-9 kanon. Går man hull-down med den är man oövervinnerlig! Synd att bägge dessa finfina pansarvagnar är tier 7, och inte tier 8 för tank companies... :(

Link to comment
Share on other sites

Tiger P är stenhård att möta. Bra kanon med bra frontpansar, enda du verkligen behöver skydda frontalt är din commanders hatch. Och skjut aldrig, aldrig på T29´ans torn.

Tiger P är stenhård att möta. Bra kanon med bra frontpansar, enda du verkligen behöver skydda frontalt är din commanders hatch. Och skjut aldrig, aldrig på T29´ans torn.

 

Tiger P är underbar när man väl uppgraderat den, just på grund av frontpansar och bra kanon.

 

T29... en Tier 7-tank med Tier-9 kanon. Går man hull-down med den är man oövervinnerlig! Synd att bägge dessa finfina pansarvagnar är tier 7, och inte tier 8 för tank companies... :(

 

Tiger H är en ända stor träffyta men Tiger P har samma turrent som H och den är därefter värdelös. Det ni måste komma ihåg är att inte skjuta på manteln som är längs med hela framsida av turrent där vapnet är "fast skruvat". Manteln är på över 200 armor lätt men resten av framsidan är 120 medans resten är 100. Stock turrent är endast 100 runt hela på både H och P = stor jvl måltavla även vagnchefens kupol sticker ut mkt som på alla tyska tanks. Dessa har alltid 0 eller näst intill ingen armor. Nu har ni lite svagheter att skjuta på, bara ni inte gör det på mig! ;)

 

Har två accs ett för ryssarna och yanksen tyskarna på det andra.

Vore kul att se vilka tanks ni har totalt, min samling är ;

KV (money maker), KV-3 (28k xp till IS), M4 (leder till E2 -> M6&T20), M10 (för den allsmäktige T95), PzIV (money maker), Hummel och sist men störst tier mässigt sett Tiger P (för Husmusen Maus).

 

 

När man tittar på svagheter så ser man att spelet är ryskt tyvärr (Kungs Tigerns och E-75s underplatta under fronten), men men livet är inte rättvist och handlar om prioriteringar!

/ Med vänlig hälsning, Blå Gul Katt (Aame, Aame37 (WoT))

Link to comment
Share on other sites

Har två accs ett för ryssarna och yanksen tyskarna på det andra.

Vore kul att se vilka tanks ni har totalt, min samling är ;

KV (money maker), KV-3 (28k xp till IS), M4 (leder till E2 -> M6&T20), M10 (för den allsmäktige T95), PzIV (money maker), Hummel och sist men störst tier mässigt sett Tiger P (för Husmusen Maus).

 

Garageinventering:

 

Tyskt: Leopard, Pzkpfw III, T-25, VK4502 A, GW Panther (favoriten), GW Tiger.

Tyskt utforskat, behöver credits för att införskaffa: Ferdinand, Tiger II

 

Franskt: AMX 13 75

Franskt utforskat, behöver credits för att införskaffa: AMX 13 90

 

Amerikanskt: T1 Cunningham, T-34, M103, T40

 

Ryskt: Tetracht, T-50, T-50-2, KV, KV-1S, KV-3, IS-3, IS-4

 

Kinesiskt: Type 59 (moneymaker)

 

Har många olika nivåer, gillar att köra i pluton med kompisar i deras tier. Sen har jag tok-expat för att klara (delar av den) amerikanska updateringen, och även den ryska. När jag väl fixar lite mer krediter tänker jag köpa T-29 åter.

 

PS. Passa på att köpa garageplatser när dom rear ut det (kanske en helg varannan månad). Man vill ju inte sälja de vagnar man gillar. DS.

Link to comment
Share on other sites

Tanks i mitt garage:

King Tiger, Jagdpanther, Ferdinand, GW Panther, AMX13 90, T29, KV, KV-3, IS-3, IS-4, SU-85

 

Utforskat till och med:

Tyskt: GW Tiger, VK 3002(DB), King Tiger, VK 4502 (P), Jagdtiger

Franskt: AMX 13 90

Ryskt: S-51, IS-7, SU-100

Amerikanskt: T32

 

Större delen av tyska trädet är fyllt och de vagnar jag gillar mest är tyska TD`s.

Link to comment
Share on other sites

Du får spela med mig när jag råkar vara inne.

 

IS-3 är ett ryskt monster men ack så trevlig

KV med 107 mm är moneymaker XL

T-44 kan bli nått men man är chanslös när man råkar på T-59 (borde klassas om som den t-9 den är)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@ SG OLSSON

Nick?

 

Mats42

 

Har precis sett till att uppgradera IS-3 med BL-9 kanonen och nu tycker jag synd om det mesta som kommer ivägen.

T-44 har fått bättre kanon och motor så nu kan man ge sig in i råkurr med betydligt fler

Link to comment
Share on other sites

Grindar vidare med Pz 38nA och T-28.

Lade ned A-20 med sikte på T-34.

 

MM'n verkar fortfarande vara helt körd, hur fasen kan min sketna lilla Pz 38 konstant hamna i matcher där huvuddelen består av Type 59, allehanda KV-x, Tigrar och andra vagnar som jag inte ens kan skrapa färgen på..

 

Vore skoj att hamna i den övre 2/3-delen av teamlistan någon gång iaf.

Link to comment
Share on other sites

Eller så gör du det inga scouter fattar. Du håller dig relativt nära dina heavies. De har urusel detektionsförmånga men kan skjuta rätt långt.

Som heavy driver så blir man överlycklig om man kan få en en scout 50-100 meter framför sig.

Scouten hittar och heavyn dödar.

 

Körde så med en A-20 som scout åt min IS-3. Tog bort 5-6 motståndare och rullade bara upp ena flanken på egen hand.

Iom att jag fick iväg 1-2 skott innan de fattade var jag var så var det itne så mycket liv kvar i dem

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 3 weeks later...

Nej, det behöver du inte.

Du kan spela spelet helt utan att investera en enda krona.

Däremot kan du köpa "premium" tid, vilket gör att du alltid får 1,5x XP (och credits?), vilket gör grinden till nästa tier lättare.

 

Generellt kan man säga att i fordon upp till tier 6 bör du alltid tjäna pengar(credits). Vid tier 7-8 går gränsen för de flesta spelare när de börjar förlora credits, alltså att reparationer och ammunition kostar mer än vad du tjänar in. Du behöver då alltså spela dina fordon i lägre tiers, för att kunna finansiera dina fordon i högre tiers.

 

Du bör även vara beredd på att spelarna är väldigt ohyffsade, och att även när du blir bra kommer folk kalla dig för (som snällast) idiot mm.

Dessvärre kräver det ingen kunskap för att få tag i vagnarna i de högsta tieren, bara tålamod och eventuellt pengar.

Du har alltså många spelare som inte ens förstår de grundläggande mekanikerna (spotting, view range etc) i spelet som dräller runt i tier 10 fordon.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Jag sköt länge på detta, men nu är jag igång sedan ett par veckor tillbaka...

 

Jag har dock inte fattat hur m an ska sikta med artillerivagnar. Ibland skickas skotten i hög bana mot målet och ibland tar det i en vägg trots att jag tycker väggen inte är så hög samt mitt avstånd till väggen borde göra att skottet går över...

 

Ska man invänta medspelares begäran om artilleriunderstöd eller ska man skjuta friskt på eget initiativ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...