Jump to content

Persedelpåse m/69 blå


ERK

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har sökt med ljus och lykta efter en blå persedelpåse av det äldre snittet. Den med galonförstärkning i botten. Det enda jag hittat är någon militärhistorisk tidskrift som har sålt av sådana i samband med något erbjudande, men de svarar inte på mail när jag frågade om man fick köpa en. Och så gott som alla överskottsförsäljare fokuserar mest på den gröna delen av FM...

 

Så jag frågar expertisen här om någon vet ett ställe där den finns till försäljning. :navy:

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Svenskt militärhistoriskt bibliotek (SMB) har sytt upp egna som de ofta inkluderar i välkomstpaket för nya medlemmar och säljer till sina befintliga medlemmar.

 

Tidigare när tidningen Krigens Historia levde kunde man i flera nummer köpa dem separat för 299kr. Då tidningen lagts ner och de slutat med styckeförsäljning av artiklar såsom böcker, dvd, mm har de inte har möjlighet att erbjuda engångsköp. Deras ordersystem bygger på medlemskap och att då handlägga enstaka ärenden skulle bli på tok för dyrt. Som medlem i bokklubben kan man oftast köpa artiklar som väskor, bälten, knivar, osv billigare och delbetala med sina bonuspoäng.

 

Jag googlade lite och hittade en av deras aktiva kampanjer för medlemskap där den marinblå persedelpåsen ingår i välkomstpaketet.

http://www.general.nu/

 

Annars kanske det dyker upp någon på Blocket eller tradera då och då. Bland överskottsbolagen är det vanligen begagnade gröna och då oftast med den smalare äldre mässingsdragkedjan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...