lampros Posted June 9, 2010 Report Share Posted June 9, 2010 Alltså, vi har tråden "shit list" här på Markan. Intressant onekligen att där läsa om kassa varor och tjänster! Härmed en motpol till denna, en tråd där man nämner varor man måste ha, varor man åker en omväg för att köpa. Min lista: . Coops blåvita rakhyvlar (dubbla blad, "engångshyvlar", billiga och bra) . Icas blå knäckebröd (mört och bra, perfekt tjocklek, "mellan Wasa Rågi och Husman") . Alaska Pollock på Hemköp (400 g, styckade och frysta i fyra bitar, perfekt för singelhushållet) . Coops blåvita tandpetare (typ cocktailpinnar, finns ingen annanstans) Link to comment Share on other sites More sharing options...
903Lew Posted June 9, 2010 Report Share Posted June 9, 2010 Den här listan kan ju bli hur lång som helst men jag kör i vilket fall. - Kvalitetsöl, helst på pub men även på flaska. Mitt personliga bilar är platsen där all öl är massproducerad och smaklös "lager" (alla bilar är även franska). Se Öl-tråden. - Mills kaviar. Säljs inte längre i Sverige men min far har en smugglare som reser till Norge på reguljär basis. Vört! - Icke-danskt bacon. Se "shit-list"'en. - Chilli, både färsk och som sweet chilli-sås (man är ju of the asian persuation). Bäst med Sweet Chillisås är att alla märken jag provat har varit bra. Vört! - Ma' XBOX360! Mer glädje för mindre pengar är svårt att hitta. Dessutom kan man få dem flashade med garanti [Allt någonsin gjort av VW (speciellt min älskade Passat B6/PQ46) kommer ju självklart med på listan. Dock inser jag att min kärlek till min blåa sötnos är sjuk, fel och smått perverterad.] Link to comment Share on other sites More sharing options...
lampros Posted June 9, 2010 Author Report Share Posted June 9, 2010 Den här listan kan ju bli hur lång som helst men jag kör i vilket fall. Visst kan listan bli lång. Men jag tänker typ i termer konsumtionsvaror, då har vi en viss limit på det hela. Förbrukningsvaror och mat (märken/brand names), inga kapitalvaror. Typ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted June 9, 2010 Report Share Posted June 9, 2010 Oxfilén från texas steakhouse, säljs över disk i Sickla köpcenter. Dyr, men till speciella tillfällen är den värd sitt pris... Kardemummapralinerna från pralinhuset, hustruns favoriter. Nuff said ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted June 9, 2010 Report Share Posted June 9, 2010 Souer Cream onion chips Systembolaget Hansacompagniet (malmö) - ölhyllan Gilettes rakprylar, dyra men oöverträffade. Riktigt bra korvar med kötthalt över 90% - allra helst färsk. dvs orökt eller i övrigt behandlad. /martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted June 9, 2010 Report Share Posted June 9, 2010 Gåslever! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kexet Posted June 9, 2010 Report Share Posted June 9, 2010 Kaffe!!! Nuff said! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krizan Posted June 9, 2010 Report Share Posted June 9, 2010 *Turkisk yoghurt på tetra, jag använder den till ALLT! Till frukost, sås, röror och blandad med socker som efterrätt *Presskaffe - oslagbart gott. Idag fick jag en "pressmugg" och ett paket kaffe i present. Har aldrig tänkt på förr hur avgörande färskheten är för kaffets kvalitét, mina smaklökar sjunger av lycka! *Kidneybönor på burk. Otroligt mångsidigt livsmedel, passar till allt (chili con carne, pastasallad, vegetarisk risotto, soppa, bön- och linsgryta...). *Svamp på burk. Se ovan. *Röda linser. Se ovan. *Neutral handtvål. Som kontaktlinsanvändare måste jag tvätta händerna med tvål varje gång jag ska sätta in eller ta ut linserna och då var mina händer alldeles fnasiga och såriga av den vanliga tvålen. Jag var ett tag beredd av sluta med kontaktlinser just på grund av detta - sen hittade jag Neutral. *Neutral flytande tvättmedel. Drygt, prisvärt och snällt mot både kläderna och miljön. Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted June 9, 2010 Report Share Posted June 9, 2010 wilkinson swords rakhyvlar, överlägset allt Gilette har att komma med Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted June 10, 2010 Report Share Posted June 10, 2010 wilkinson swords rakhyvlar, överlägset allt Gilette har att komma med Kanske ska starta en Rakhyveltråd någon dag /m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted June 10, 2010 Report Share Posted June 10, 2010 Klorin - Goood shit! Råkade bil nerspilld med rödvin på en ny ljusblå Eton-skjorta, noterade det inte utan tvättade som vanligt med resultatet att den så helt förstörd ut. Provade Vanish-spray som inte hjälpte alls efter en tvätt till. I med en deciliter Klorin i tvättmaskinen och vips är skjortan som ny igen. Whohoo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
frepsie Posted June 10, 2010 Report Share Posted June 10, 2010 Som den sanna miljövän jag är: Bensin (till bil/mc/båt osv.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frykis Posted June 10, 2010 Report Share Posted June 10, 2010 Lidls Cola 12l för 55kr klår det mesta Falukorv De flesta märken är goda, råa i tuna skivor så klart Snabb makaroner Ketchup Heinz så klart Pepsi Cola. På burk så klart för speciella tillfällen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danii Posted June 10, 2010 Report Share Posted June 10, 2010 Snus! Allt annat kan kvitta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted June 10, 2010 Report Share Posted June 10, 2010 Helium! För de där speciella dyken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas P Posted June 11, 2010 Report Share Posted June 11, 2010 Whisky, mörk choklad och cigarrer för trevliga fredag och lördagskvällar. Olws cheese balls, Coca-Cola och snus för alla andra tillfällen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Offentlighetsprincipen Posted June 11, 2010 Report Share Posted June 11, 2010 Proviva Link to comment Share on other sites More sharing options...
lampros Posted June 12, 2010 Author Report Share Posted June 12, 2010 . McGordon jeans (basjeans, gubbjeans, kalla dem vad ni vill - man ser ut som folk i dem iaf) . Secondhandaffärer för inköp av allsköns husgeråd, porslin (ska man köpa en ny gryta, gräddvisp eller whatever är det bara secondhand som gäller, kalla mig snål men köper f-n i mig inte en gryta för 300:- när den finns för 20:- på Erikshjälpen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reed Posted June 12, 2010 Report Share Posted June 12, 2010 Volvo 740 GL Automat - Bastantare biljävel får man leta länge efter. Jag har andra bilar också, som jag älskar, men volvon är fan rejäl! 46000 mil och 22 år gammal och den spinner som ny, automaten växlar mjukt o fint. Används som transport för diverse gods, släpdragare, husbil, terrängbil osv... Edit: Glömde ju såklart - Spotify! Är helt grymt om man som jag älskar musik, och dessutom har både uppkopplad dator i firmabilen och android-mobil. Lätt värt 99 kr i månaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
linush Posted June 13, 2010 Report Share Posted June 13, 2010 Mjölk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluton24 Posted June 14, 2010 Report Share Posted June 14, 2010 * Volvo Lastvagnar. Bättre och slagtåligare maskiner får man leta efter. * Volvo Orginaldelar. Har man en volvo och är osäker så vet man att man kan köpa orginaldelar som passar. Här nere sätter dom även in den nya delen för 50 spänn. Saker som kostat över 2000 kr sätter dom in gratis. Hur bra är inte det? * Skånemejerier. Piskar Arla med den stora piskan. Närproducerat och bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slöbevakarn Posted June 14, 2010 Report Share Posted June 14, 2010 Köttbullar Chokladkakor Dessa äro de tvenne ting jag icke skulle kunna leva utan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
903Lew Posted June 17, 2010 Report Share Posted June 17, 2010 Blåkläders flanellskjortor - lika bra på jobbet som (fylle)festen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted June 19, 2010 Report Share Posted June 19, 2010 - Försvarets hudsalva. Oslagbart. - Vissa startar dagen på kaffe, jag startar den på Oboy och mjölk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cinzia Posted June 20, 2010 Report Share Posted June 20, 2010 * Tillmans jordgubbsaft och Tillmans flädersaft, de smakar verkligen "hemmagjorda" och har naturliga smaker. Har bara hi httat saften på Hemköp och Willys. Link to comment Share on other sites More sharing options...
709 Posted June 22, 2010 Report Share Posted June 22, 2010 Biltemas mekaniska och elektriska saker skyr jag, men... Deras handrengöring med sand i är guld värd, och kostar bara 45 kr för en burk. Olja och smuts försvinner snabbt. Drygt är det också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joppe Posted June 22, 2010 Report Share Posted June 22, 2010 winchester 1300 den kan man inte vara utan den förnöjer många dagar o kvällar och en del vaknätter med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Redin Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 Saft och sylt från Brunneby och jag har utvecklat ett visst beroende av deras granatäppeldricka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 Snus : Kronan vit. Gott billigt. Dryck : Coca Cola. Dricker litervis om dagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted July 27, 2010 Report Share Posted July 27, 2010 Bregott med havssalt! Zip lock påsar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.