Jump to content

Power Point liknande program

Frykis

Recommended Posts

Tjena.

Hoppas att någon därute skulle kunna hjälpa mig hitta ett presentations program liknande Power Point.

Jag använder normalt Open Office som mitt "standard Office program" och det funkar som det skall, tyvärr har deras presentations progam (som jag glömt vad det heter) några begränsningar som gör att jag inte kan använda det, och jag känner inte för att köpa ett helt officepaket bara för att få Power Point.

Så det jag letar efter ett ett program liknande PP och OOs dito.

De "krav" jag har är att det ska kunna spela filer i Mp3 format och så många videoformat som bara möjligt.

Det skall helst oxå ha övriga liknande funktioner som PP och OOs dito, dvs att man kan skapa presentations bildspel, med olika layouter.

Man skall helst oxå kunna skriva ut bildspelet i olika layouter som kan kan i PP, men jag över lever utan den funktionen. Bara det finns möjlighet att skriva kommentarer till bilderna som inte syns när man vissar presentationen.

Det viktigaste är att det helst är Grattis och om inte så inte kostar skjortan.

Någon som har några tips?

http://www.openoffice.org/

Se även på detta. Den hanterar alla andra format och är mycket kompetent.

Pappsen

Läs första inlägget igen :navy:

Ok, har läst... har du sett närmare på min länk?

och mer ändå finns på google docs... också gratis, fungerar hyfsat. Men kräver att man läser innehållet, inte bara namnet på länken...

:lala:

Hur kan namnet på länken spela någon roll om det länkar till Open Office som trådskaparen faktiskt inte lever upp till de krav han har?

Själv TeX-ar jag allt jag gör :rolleyes: (tror faktiskt det går att bädda in video och ljud i dem också, men det må vara klurigt)

Rickard N:

TeX?

TeX, eller LaTeX för oss som har lämnat stenåldern bakom oss, är ett typsättningsspråk.

Semantiken liknar XML, men syntaxen är fullständigt annorlunda.

Jo, men alla har inte lämnat stenåldern bakom sig tydligen... och alla pratar inte datasnack heller så helt ärligt, så blev jag inte klokare av det svaret.

//Frykis, som trots sina riga 27år har nada programerings "skillz" och därav inte använder datorn till något mer avancerat än den normala hem-användaren.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...