Janjävlar Posted May 27, 2010 Report Share Posted May 27, 2010 Såhär ligger det till: Jag har ett par filmklipp, filmade med mobil-kamera för en väldans massa år sedan. På något sätt blev kom ljudet i osynk med själva filmen när jag konverterade klippen till ett annat filformat. Ung och dum som man var sparade jag tyvärr heller inte originalen. Problemet är nu att filmen spelas upp i högre hastighet än ljudet. Finns det något lättanvänt program, helst gratis som jag kan lösa detta problem med? Mycket tacksam för hjälp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paolo Posted May 27, 2010 Report Share Posted May 27, 2010 har du provat Windows Movie Maker? ladda in hela filmen i programmet. sen tar du Effects och välj långsamt på filmklippet. om du har nån form av MS OS så har du programmet redan i burken. detta är det jag skulle testa i första hand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janjävlar Posted May 28, 2010 Author Report Share Posted May 28, 2010 Har provat lite med WMM nu men tyvärr verkar problemet inte gå att lösa. Jag behöver ju separera ljudet från filmen så jag kan mixtra med klippet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted May 28, 2010 Report Share Posted May 28, 2010 Sony Vegas borde kunna detta, finns en gratis 30 dagars testversion. Adobe Premiere borde också kunna detta, men det kostar pengar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.