MjGripen Posted May 12, 2010 Report Share Posted May 12, 2010 Jag antar att det redan finns någon liknande tråd men jag är ganska grön på att dirigera och leta i forumet. Men jag undrar vad jag ska göra som är 17, kommer jag få någon lämplighetsundersökning med posten framåt sommaren eller måste jag kontakta dem? Är det Gmu utbildningen på 3 månader som jag ska söka till eller vad? Ärligt talat så förstår jag ingenting om försvarsmaktens upplägg om det här, de är lika otydliga som media. Men jag vill verkligen lumpa och man behöver ju veta när man ska börja träna inför mönstringen så... /Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paolo Posted May 12, 2010 Report Share Posted May 12, 2010 Jag har ingen kunskap i ämnet. Men då ingen annan har svarat. Jag skulle personligen ringa till pliktverket och höra efter. http://www.pliktverket.se/sv/Kontakta-oss Telefon: 0771-24 40 00 (växel) (Vardagar mellan 08:00 och 16:00.) röd dag imorgon dock (Kristi himmelfärdsdag). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted May 12, 2010 Report Share Posted May 12, 2010 Du kan väl börja att läsa på http://www.forsvarsmakten.se/sv/Rekryterin...l-frivillighet/ *Flyttar tråden till Pliktverket* /Krook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rancorn Posted May 13, 2010 Report Share Posted May 13, 2010 vad jag vet kommer du fortfarande få en lämplighets undersökning men för säkerhetsskull. http://rekryteringskontoret.forsvarsmakten.se/ Regga dig och skriv upp vad du är intresserad av! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
113_Bom Posted June 5, 2010 Report Share Posted June 5, 2010 Ett tips kan ju vara att inte "träna inför mönstringen" utan träna en då. Mönstringstesterna är inte särskilt svåra och du kommer klara dom bra om du tränar regelbundet ett par gånger i veckan. Däremot kommer du inte få lumpa utan du kommer få köra den nya skiten med kontraktsförsvar och allt halabaloo som det innebär. Då måste du även som jag förstått det vara inställd att arbeta ett par år för FM, verkar ologiskt att de skulle låta folk göra gsu i 3 månader för att sedan bli civilister. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swagger Posted June 8, 2010 Report Share Posted June 8, 2010 Ett tips kan ju vara att inte "träna inför mönstringen" utan träna en då.Mönstringstesterna är inte särskilt svåra och du kommer klara dom bra om du tränar regelbundet ett par gånger i veckan. Däremot kommer du inte få lumpa utan du kommer få köra den nya skiten med kontraktsförsvar och allt halabaloo som det innebär. Då måste du även som jag förstått det vara inställd att arbeta ett par år för FM, verkar ologiskt att de skulle låta folk göra gsu i 3 månader för att sedan bli civilister. Tanken är, såvitt jag förstått, att man visst kommer kunna göra GMU i 3 månader och sedan bli civilist. Inte säker, men eventuellt gör man dessutom utbildningssteget efter GMU (vad heter det nu igen?) innan man skriver kontrakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts