Jump to content

Allmänt om US Air Force - USAF

Aigore

Recommended Posts

Gick igenom trådarna utan att hitta en tråd som liksom handlar om USAF i allmänhet utan att specialicera sig på just F-35 eller F-22 eller andra mer special inriktade trådar. Så här är en lite allmän tråd om USAF och deras förehavande.

Jag öppnar med en artikel från Aviation Week.

USAF Fighter Shortfall Shorter Than Expected

Känslan jag får när jag läser den är att man kan trolla bort en framtida brist på flygplan genom att bolla runt med parametrar tills det passar.....

Luktar spinndoctor friseringar av verkligeheten tills den passar....there is no spoon.

Står det inte +500 F-4 Phantom och +50 F-111 långtidskonserverade på AMARC fortfarande som tillör USAF?

Vilken typ av underhåll tror ni USAF utför på sina långtids konserverade flygplan?

Lite lustigt tycker jag det är att världes största flygvapen också utbildar mest trafikflygar piloter i världen.

Edited by kerran

Vilken typ av underhåll tror ni USAF utför på sina långtids konserverade flygplan?

Saker som är långtidskonserverade brukar inte underhållas, det är liksom själva definitionen. Innan konservering genomförs åtgärder för att skydda under den tid det är tänkt att konserveringen ska vara och efteråt genomförs de underhållsåtgärder som behövs för att ta materielen i bruk igen.

• henke changed the title to Allmänt om US Air Force - USAF