Jump to content

Sjöstridskänga


Larzzon

Recommended Posts

Jag håller just nu på att genomgå min BFU för att bli Syte i flottan....

 

Vi har fått ut våra sjöstridskängor vilka jag (och andra i plutonen) har vissa problem med vi får rätt lätt ont i benhinnorna när vi använder dessa. Det går över efter lite vila och är inga stora problem men det skulle vara bättre om man inte fick ont. När vi gjorde GSU hade vi vanliga march känga 90, och ignen hade problem med benhinnorna under den tiden och då gick vi betydligt mer än vi gör nu.

 

Men vi har inga sulor i våra kängor (har inte fått ut några) ska det vara så? Om det inte ska vara någon sula i dom får man ha privata sulor i?. Jag tänker på att dom är ESD skyddade vilket kanske försämras om man har någon dålig sula. I övrigt så är dom ricktigt fina och bekväma (om man inte ska gå i dom)...

 

Är det någon som har erfarenhet och några tips på hur man ska minska belastningen på benhinnorna i sjöstridskängorna.

 

// Blivande Sjöman....

Link to comment
Share on other sites

Vi fick ut sulor till dom, vad ja minns så var det vanliga "sportsulor" dessa hjälpte mycket, så jag skulle rekomendera att köpa ett par bra sulor på typ stadium eller liknande sen peta i dom i skorna. utan sulor riskerar du inte bara benhinnebesvär utan även sabbade knän

Link to comment
Share on other sites

Vi fick ut sulor till dom, vad ja minns så var det vanliga "sportsulor" dessa hjälpte mycket, så jag skulle rekomendera att köpa ett par bra sulor på typ stadium eller liknande sen peta i dom i skorna. utan sulor riskerar du inte bara benhinnebesvär utan även sabbade knän

Kan bli jobbigt om han petar ner sulor som inte funkar tillsammans med kängornas ESD egenskaper... Tråkigt att riskera bi beskylld för att ha sabbat något riktigt dyrt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...