Jump to content

SOU underrättelse/säkerhet mark - information sökes


Guest Christ

Recommended Posts

Guest Christ

Hejsan

 

Har intresse av att söka SOU och blev tippsad av min vpl PC att söka inom Underrättelse. Så jag kollade upp Undsäk Mark på mil.se, lät som en bra utbildning - på pappret. Dock så var beskrivningen väldigt bred, fick inget hum om exakt vad som krävdes eller vad man egentligen sysslar med.

 

Delar av beskrivningen fick det att låta som att arbete gick i huvudsak ut på att sitta i staben och analysera information, men sedan stod det att man även kunde utbilda sig mot spaning och arbeta i fält. "Spaning" får ju mig att onekligen tänka på jägar/spaningssoldater, men det finns ju redan utbildningar riktade mot det så jag blir osäker.

 

Kort sagt, finns det någon som kan ge mig en mer nyanserad och tydlig bild av vad utbildningnen innebär.

 

/Christ

Link to comment
Share on other sites

Guest Sköldberg

Jag vill minnas att jag fick höra att den utbildningsinriktningen försvunnit eller skulle göra det inom en snar framtid. Källa: Nån officer när jag genomförde testdag 1 till OP.

Link to comment
Share on other sites

Guest Christ

Det var ju märkligt, den finns ju fortfarande på hemsidan. Har även slängt iväg ett mail till Uppsala, men medan någon där offrar sin kafferast och svarar så får jag tacka för den information jag får här.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...