Jump to content

Kondoleanser vid dödsfall i utlandstyrkan


Recommended Posts

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Försvarsministern uttryckte det bra innan. Tänk på mödrarna som aldrig återser sina söner, kompisarna som aldrig återser sina vänner, kollegerna som mist sina kolleger och vänner. Det är för hemskt, jag kan inte ens förstå den sorg som alla känner nu, att aldrig se sina vänner/söner/pojkvänner igen. Jag vill ändå tacka för det offer dessa människor har gett, det är stort. Tack!

Link to comment
Share on other sites

Varje dag går mina tankar till de svenska soldater som försöker göra så gott de kan för att okända människor i främmande land ska få det lite bättre.

Mitt hopp är att deras offer för detta ädla mål inte är förgäves.

Om än det är svårt för deras familjer så hoppas jag att de i framtiden kan känna heder för vad deras nu avlidna anhöriga försökte uppnå och trodde på.

I kväll har jag tänt tre ljus i mitt fönster för de fallna soldater som tjänade Sverige.

Mina ord eller medlidande kan inte lindra den smärta som de anhöriga känner, men mina tankar och mitt deltagande går till alla som är drabbade.

/519CB

Link to comment
Share on other sites

Tragiskt för alla inblandade och en svart dag för oss alla. Men de som tvingas betala det högsta priset är väl också de som vi har störst tacksamhetsskuld till?

 

Jag kan bara hoppas att detta på något sätt leder till en positiv förändring för Afghanistan som land, folket där och våra egna soldater på plats.

Link to comment
Share on other sites

Som så många andra vill även jag framföra mina kondoleanser till de anhöriga.

 

EDIT: tillägg: när de omkomna från helikoptern "Helge 99" skulle hedras vid den officiella ceremonin så spelade (så vitt jag kommer ihåg) musikkåren psalm 190 "Bred dina vida vingar" och jag tycker personligen att denna psalm är väldigt fin och passande även i detta sammanhang varför jag bidrar med två länkar:

 

(Arméns Trumkår)

(Sissel Kyrkjebo) Edited by Axial
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...