Jump to content

Tips: Battlefield Bad Company 2

Status quo

Recommended Posts

Hur ser man att någon fuskar? I Delta Force var dom lätta att hitta, men jag vet inte om jag kan det i BBC2 (än).

Klar med ensamspelarkampanjen. Var inte så pjåkig. Sett till action var det väl i klass med MW2, men framför allt mindre hoppig (mellan olika enheter/personer).

Folk hoppar och skjuter någon i pannan med prickskyttegevär. VARJE gång... Lite genomskinligt.

Hel squad smyger upp bakom ensam recon som tittar ut genom fönster, innan man ens förstått vad som hänt så har han plockat hela squaden (4 pers) med pistol och headshots..

Spelare som har typ 42/2 i K/D ratio.. Skräckexemplet från igår på en server var 170/4 eller liknande...

Konstant vet exakt vart du befinner dig, alltid hoppar fram från helt otippade ställen och skjuter ihjäl dig..

När någon spelar för bra för att vara sant, då är det sannolikt någon som fuskar.. Joinar du någon punkbuster server som annonserar varje gång den bannar någon för fusk så blir man mörkrädd. Det är MÅNGA som joinar med fusk och blir bannade..

Folk hoppar och skjuter någon i pannan med prickskyttegevär. VARJE gång... Lite genomskinligt.

Hel squad smyger upp bakom ensam recon som tittar ut genom fönster, innan man ens förstått vad som hänt så har han plockat hela squaden (4 pers) med pistol och headshots..

Spelare som har typ 42/2 i K/D ratio.. Skräckexemplet från igår på en server var 170/4 eller liknande...

Konstant vet exakt vart du befinner dig, alltid hoppar fram från helt otippade ställen och skjuter ihjäl dig..

När någon spelar för bra för att vara sant, då är det sannolikt någon som fuskar.. Joinar du någon punkbuster server som annonserar varje gång den bannar någon för fusk så blir man mörkrädd. Det är MÅNGA som joinar med fusk och blir bannade..

Spela bara på punkbuster servrar eller servrar med mycket admins?

Är bortrest så jag har inte spelat på någon vecka, men det var ju strul med de första releaserna, man blev kickad efter ~10 sek efter man hade kommit in på servrar som hade punkbuster aktiverat? Är detta löst ordentligt nu? :baskerKav:

Får nog bli att införskaffa sig detta till xbox snart då (datorn är lite för passé för det här misstänker jag), men det man huvudsakligen ser fram emot är ju nya medal of honor som släpps i höst! Sett till handlingen verkar det ju bli löjligt underhållande!

Är bortrest så jag har inte spelat på någon vecka, men det var ju strul med de första releaserna, man blev kickad efter ~10 sek efter man hade kommit in på servrar som hade punkbuster aktiverat? Är detta löst ordentligt nu? :baskerKav:

Vi kör PB på -=RAUK=- servern. Ingen har rapporterat något problem. Själv har jag inte heller haft problem på någon annan PB server heller. Det har ju kommit upp till Release 8 på serversidan. Så många buggar har blivit utslätade. Nu hoppas vi bara på en saftig klientpatch så browsern och UAV buggarna försvinner. De är mest allvarliga tycker jag.

Körde på någon eller ett par av Gotland-servrarna igår. Funkade fint. Jag dog 10 gånger för varje person jag dödade, men annat var väl inte att vänta första gången.

BBC2 kör ju cirklar runt MW2 i mp. :)

EDIT: Förresten - sparas stats om man avbryter en match?

Saknar en knapp för "toggle-crouch". Med min vanliga uppsättning har jag svårt att avvara ett finger för att hålla en crouch-knapp nedtryckt. Nu har mellanslaget fått bli crouch, och w hopp. Jag har kört med samma knappuppsättning i princip oförändrad sedan Delta Force 1, i stressade situationer är det lätt att trycka fel.

Ja, det var nog R3-releasen som hade problem med PB-kickar, men då stängde ju alla väladministrerade servers av PB tills vidare. Tydligen så ska det finnas "se-alla-gubbar-på-kartan-fusk" som inte PB rår på dock, men man får väl glädja sig åt att de som spelar med fusk måste tycka att det är lite trist att vara så fixerade vid sina stats snarare än att ha roligt åt spelet..

Om du kraschar ut från en match så sumpar du statsen givetvis, men om du disconnectar frivilligt ut till main menu så uppdateras dina stats även om du är mitt i en match.

• 1 month later...

Hej, som min första post här på forumet tänkte jag lägga in en liten fix för de som har (liksom mig) en mögen gammal pc.

spelet kommer att flyta betydligt bättre om ni har en pc som är på gränsen att den orkar.

filen hittar ni genom :mina dokument/ bfbc2/ settings.ini

då dyker det upp som nedan.

[WindowSettings]

Width=1280

Height=1024

Fullscreen=true

RefreshRate=120

VSync=false

[sound]

Quality=high

VoipEnable=true

SpeakerCount=0

[Graphics]

Effects=medium

Soldiers=medium

Vehicles=medium

Overgrowth=medium

Undergrowth=medium

StaticObjects=medium

Terrain=medium

Shadows=medium

Bloom=false < skriv false om det inte står redan, tar bort det vita "luddet" i kikarsikten.

HSAO=false

MSAA=0

Water=medium

MainQuality=custom

Texture=high

DxVersion=dx9 <skriv dx9, underlättar om ni har gammalt graffe som "kan" köra dx10 men inte gör det bra.

Aniso=0

Detail=medium

RenderAheadLimit=0 < står 2, ändra till 0, viktigaste fixen för gamla burkar, då hindrar man att graffet ritar upp bilder i förväg (tar mycket kraft)

Fov=90 <Field of view, 55 e' standard, prova o öka lite för ökat synfält, spelet går dessutom "snabbare", känns inte som att springa i jello längre, en mycket skön fix, tyvärr gör den senaste patchen att fov är 55 när man hoppar in i fordon vilket suger apröv, återställs dock när du lämnar fordonet.

SPARA

Tillägas bör att detta är helt godkända tweaks o inga fusk, att jag vet det är pga att jag är admin på gotlandsservrarna. =BfG= j.peterson är mitt nick där.

Välkomna in på vårt forum bfg.nu om ni har några frågor om bf2 eller bc2.

enjoy

Har kört några timmar till nu; det är ett bra spel. Inte lika bra som BF2 när det kom, men ett spel som kommer vara kvar på hårddisken ett tag till. Ett par + och - så här långt:

+ Slippa alla träiga flygare (i flygplan alltså).

+ UAV.

+ Förstörbar miljö.

+ Grafiskt snyggt.

+ Går fort att få upp server-lista.

+ Man kan inte lägga sig ner.

- Inga rökkastare på pansartanksen.

- Inget toggle-crouch.

- På tok för många poäng fram till roliga vapenvarianter.

- Medic och mekaniker kan inte laga personer och fordon redan från början.

@stefanf

Rökkastare kommer du låsa upp när du suttit tillräckligt mycket i de olika tanksen, då man får olika "vehicle abilities", som t.ex. alternativt vapen, ladda om snabbare, eller just rökkastare.

Just poäng för vapen tycker jag själv inte gör så mycket. Är uppe i runt 70h nu, det enda vapnet jag inte låst upp är M95, sista vapnet för recon, och det är för att jag så gott som aldrig spelar som recon.

Samma känner jag med att inte kunna hela/laga i början, det var frustrerande då, men det går rätt snabbt att få upp tillräckligt med poäng för dem.

Ursäkta, är det ett "plus" att inte kunna lägga sig ner i ett seriöst krigsspel...?

Det där var faktiskt min första tanke också. Men till skillnad mot t.ex. Op Flashpoint, och BF2 Reality-moden, ser jag inte BBC2 som ett "seriöst" krigsspel i den meningen.

Att man tagit bort möjligheten att ligga ner tror jag främjar attackviljan, eftersom det borde vara svårare att gömma sig.

Men egentligen - BBC2 har mer miljö (byggnader, högt gräs, buskar) att kamoflera sig med, så i slutändan kanske det t.o.m är lättare att gömma sig i BBC2, än i BF2?

stefanf är på rätt spår. Tydligen blockade de förmågan att ligga ner så att man skulle slippa att hela lag spawnade som prickskyttar och sedan bara låg och spanade på varandra (vilket torde vara rätt tråkigt). Jag hade ju personligen hellre sett att de begränsat hur många prickskyttar som kan vara igång samtidigt och därefter ge alla spelare möjligheten att ligga ned.

"Sälarna" går ju rätt lätt att träffa. Värre är det med kaninerna-på-speed. Jag gillar DAO-12 bättre än hagelbössorna jag (hittills) har i BBC2. För att knäppa en hoppare behöver man ett par extra skott.

BBC2 är ju kul, men jag får tuppjuck på att jag kan tömma ett magasin i ryggen på någon, denna vänder sig om och knäpper mig med 1-2 pistolskott, och går sedan därifrån mer eller mindre oskadad. Och nej, det är inte bara oerfarenhet från min sida (+10 år nu i FPS online). Det blir moment 22; för att få tag i de fina prylarna måste jag till fots döda många, men dom jag ska döda har redan supervapen och bodyarmor som får en Strv122 att skämmas. :baskerKav:

• 3 weeks later...

Jag kör vanligt. Jag är nog sinnebilden av en "casual" spelare. Såg att jag hade spelat snart 15 timmar, kan tänka mig att jag en normal vecka kommer upp i 5-7 timmar.

Om det ändras och jag spelar mer så verkar hardcore intressant. :)

Jag kör vanligt. Jag är nog sinnebilden av en "casual" spelare. Såg att jag hade spelat snart 15 timmar, kan tänka mig att jag en normal vecka kommer upp i 5-7 timmar.

Om det ändras och jag spelar mer så verkar hardcore intressant. :)

Jag spelar inte direkt mycket. Men jag lirar enbart Hardcore.

Softcore är så fullt av småglin som tror det är Quake, finns knappt ett uns av teamwork.

Efter man tömt sin G3 i ryggen på någon på 5m avstånd och denne fortfarande springer så blir man trött.. Vidare så är det mindre tomtar som bara springer omkring och flummar. Det krävs inte många träff för att man ska gå ner. Därför spelar jag Hardcore.

http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/dejjvid

Håller med hajjper

Personligen tycker jag väl inte det finns alltför många som försöker åstadkomma samarbete i hardcore (hur många gånger har man inte varit ett par meter från en helikopter, helst en apache, när piloten får för sig att flyga iväg, helt själv) utan brukar fylla en squad med kompisar och spela.

I övrigt är det som sagt väldigt trevligt att inte behöva minst ett magasin att döda en person.

Saxat från IGN:

"Hardcore: You can choose hardcore mode on any of the game modes. In hardcore you have less HUD (meaning you can't see how much ammo and grenades etc you have, you won't see the radar, there are no red triangles for spotting enemies, no cross hairs, and it won't show the ammo and med kit symbols), health is lowered about 50% even though it says raised weapon damage (you can get killed inside a vehicle but the vehicle won't be destroyed), and your health doesn't regenerate unless you have a med kit nearby. Friendly Fire is on and you lose points when killing or hurting your team mates. When you die it doesn't show the enemy that killed you, but it still shows their name, weapon, rank, and specializations."

Har ni som testat något att tillägga för oss om inte kört hardcore än?

Förresten - har ni någon aning om varför friendly fire alltid verkar vara avstängt i "vanligt" läge? I BF2 så körde mot slutet de flesta med det påslaget, fick jag uppfattningen av i alla fall.

Inte riktigt. Så funkade det i början. Nu kan serverägaren, aktivera 3d-spotting, minimap, inaktivera FF, aktivera crosshairs osv. och ändå köra Hardcore-mode.

Visserligen suger sådana servrar. Men jag har märkt en markant ökning av HC-servrar med 3d-spotting, fan vad jag hatar det...

Nej, det kom i R9 eller R10 av servern. Nu har jag inte vår server kvar, så jag kan inte fixa skärmdumpar.

Sen är de flesta admin-tools så sunkiga, så när servern går ner, då kommer den upp igen med allt skit aktiverat. Så har man inte en aktiv admin så blir det idiotinställningar...

• 7 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...