Jump to content

Koppla FM-sändare till dator?

Honken

Recommended Posts

Jag vill koppla ihop min stero trådlöst till datorn, och det bästa sättet verkar vara att köra trådlös överföring från dator till steron via FM-bandet.

Problemet jag har är att jag inte hittar en lämplig sändare, alla som jag hittat hittintils har enbart batteri eller 12V-laddning från cigarettittag.

Så frågan är: var hittar jag en lämplig sändare/programvara med antenn för att sända till stereon?

Pucktvåa...

Eller köpa en sån här som är gjord för det du efterfrågar:

"Ful och jobbig kabeldragning bara för att få ljud från datorn till stereon eller hemmabioanläggningen? Med detta paket skickar du musiken trådlöst genom väggar och tak. Koppla in sändaren till datorn (eller annan ljudkälla) och mottagaren till stereon och börja lyssna. Sändaren drivs med 4 st AA-batteri eller via en USB-kontakt. Mottagaren drivs med medföljande nätadapter. RCA-anslutning på både sändare och mottagare. Jobbar på 864 MHz-bandet, maximal räckvidd 100 meter (under optimala förhållanden). Levereras med USB-kabel, RCA-RCA kablar och manual."

Kjell.com

FM-sändare försökte jag också med när jag hade samma problem för någon månad sen. Blev inte bra....

I bästa fall kunde man höra vilken låt det var man försökte spela i bruset. Rent skojeri.

Blev en iPod Touch istället med Spotify Premium. Använder Premiumkontot på iPoden, den delar playlist med mitt gratiskonto jag har på datorn. Låtarna jag lägger till på datorn hamnar direkt i iPoden. Inget krångel, inga sladdar, underbart ljud.

För det jag vill spela på datorn som inte finns i spotify streamar jag över wifi med gratisappen Orblive. Smidigt som tusan.

• 5 months later...

Och om man vill ha ljud till stereon och bild till TVn trådlöst, hur gör man då?

Jag kan inte gruppera en dator på ett estetiskt eller praktiskt sätt med kabelanslutning till min TV.

EDIT: Jag har kollat på en sån här (LÄNK) variant, men kan jag få hela skärmbilden till TVn på enklaste sätt?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...