Laqez Posted January 17, 2010 Report Share Posted January 17, 2010 Hej, ni vetande. Jag undrar om jag kan vara aktuell för utlandstjänst. Jag är 35 år, arbetar som väktare, är i ok fysisk kondition (motsvarar de flesta fysiska kraven) och muckade som sjukvårdare -94 med mediokra betyg. (Fick godkänt) Jag har en magisterexamen i religionsbeteendevetenskap och min engelska är mycket god (relevant?). Då jag misstänker att jag måste höja mina betyg så kanske hemvärnet kan vara något för mig? Råd om detta mottages tacksamt. Hur bör jag göra för att komma på fråga för utlandstjänst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanErik Posted January 17, 2010 Report Share Posted January 17, 2010 Borde väl inte vara något större problem med behörigheten men jag undrar över ditt betyg. När jag muckade 1991 var 10-5-5 att betrakta som godkänt för krigsplacering medan 10-7-7 var kravet för utlandstjänst. Hur ser ditt betyg ut? Att höja betyg i Hv är i princip omöjligt då Hv inte sysslar med betyg. Annars är det bara att söka. Lycka till! /JE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
519 CB Posted January 17, 2010 Report Share Posted January 17, 2010 Borde väl inte vara något större problem med behörigheten men jag undrar över ditt betyg. När jag muckade 1991 var 10-5-5 att betrakta som godkänt för krigsplacering medan 10-7-7 var kravet för utlandstjänst. Hur ser ditt betyg ut? Att höja betyg i Hv är i princip omöjligt då Hv inte sysslar med betyg. Annars är det bara att söka. Lycka till! /JE Kan berätta att HV har kunnat höja betyget om man fått placering i HV som Ordinarie HV man. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...