Jump to content

Kända svenskar i utlandstjänst?


Recommended Posts

Tyckte det skulle vara intressant och höra vilka av våra kända ansikten i Sverige som är fredsveteraner?

Anledningen till detta var att jag sitter och tittar på TV4 nyhetsmorgon och Jerry Williams sitter med en pusselring modell 12+ som kameramannen verkar intresserad av... ;)

Hittar inget om att han skulle ha vart iväg och vet att de självklart finns folk som har pusselringar utan att ha vart iväg - men det är väl ganska ovanligt iaf :)

 

Så är de nån som har koll på Jerry Williams eller någon annan som har vart iväg?

Edited by Richie_3000
Link to comment
Share on other sites

lampros, The Swede, tackar! Då var jag inte helt ute å cyklade då ;) Han är en skön lirare även idag när han börjar bli med åren!

 

Krille, joda hon e känd :surprise: Kul å höra att de finns en del svenska artister som faktiskt visar stöd för utlandstjänsgöring genom fältartisterna.

 

HyttMupp, häftigt! Visste att han va reservare men utlandstjänst också, kul!

Edited by Richie_3000
Link to comment
Share on other sites

Mikael Tornving var nere i Libanon på 90-talet. Tror att det var på L104

 

Jag snackade med Mikael förra månaden och han är intresserad av att åka iväg igen som fältartist. Men de hade ställt kvar på honom att genomföra GSU som fältartist innan det var aktuellt (!)

 

Med tanke på vilken militär bakgrund han har så fattar jag inte hur de tänker.

Link to comment
Share on other sites

Jag snackade med Mikael förra månaden och han är intresserad av att åka iväg igen som fältartist. Men de hade ställt kvar på honom att genomföra GSU som fältartist innan det var aktuellt (!)

 

Med tanke på vilken militär bakgrund han har så fattar jag inte hur de tänker.

OT: Jag har hört planer på att låta alla som inte tjänstgjort i Utlandsstyrkan de senaste 5(?) åren göra en GSU-US för att fräscha upp sina kunskaper innan man påbörjar sin insatsutbildning. Utbildning är en färskvara även om man tjänstgjort i Libanon och varit reservofficer.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Re fältartister...

 

Det var på det viset att under proggvågen på 60-70-tal var det svårt att få nya, unga artister att åka och underhålla FN-truppen. Man fick hålla till godo med Brita Borg och Charlie Norman, inte dåligt det men tyngre tongångar lyste med sin frånvaro. Det vände först i slutet på 80- in på 90-talet, då kom en ny kull fältartister med bland andra Orup.

Link to comment
Share on other sites

Jag snackade med Mikael förra månaden och han är intresserad av att åka iväg igen som fältartist. Men de hade ställt kvar på honom att genomföra GSU som fältartist innan det var aktuellt (!)

 

När vi var nere på KS15 så va Magnus Betner nere å Stå Uppade för oss å då tänkte jag faktiskt på just Micke med tanke till hans bakgrund och att han är FÖRBANNAT rolig! :lol:

Får väl hoppas att nån kommer till vett och släpper iväg honom, det är nåt jag hade velat se! :D

Link to comment
Share on other sites

Kändis eller inte

 

Nina Larsson som sitter i riksdagen tjänstgjorde på KS07

 

 

Nu har den gode kaptenen gjort lite väl många KS missioner... KS09 hävdar jag starkt att det var.

Jag ger mig, KS09 är rätt

 

Många missioner och ålder är ingen bra combo...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...