jed Posted January 2, 2010 Report Share Posted January 2, 2010 Är det någon som vet om/vart det går att köpa G10 i Sverige? Den info jag har hittat om G10 är: "Garolite G-10/FR4 is a fire retardant Fiber Glass board designed for circuit board application. it has tensile strength of 40,000 psi, flexular strength of 55,000psi, shear strength of 19,000 psi, but also have good flexular modulus of elasticity of 2700ksi. basically it is very tough" Tensile strength = draghållfasthet, 40.000psi = 2812kg/cm2 Flexular strength = ?? (gissar på vridstyvhet), 55.000psi = 3867kg/cm2 Shear stregth = skjuvhållfasthet, 19.000psi = 1336kg/cm2 Flexular modulus of elasticity = e-modul, 2700ksi = 18615 Mpa Eller finns det något material som tillräckligt lika egenskaper och är tillgängligt i Sverige? Jag ska bygga ett kamerastativ som ska sitta under en (ganska stor) radiostyrd helikopter: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted January 2, 2010 Report Share Posted January 2, 2010 kolla med http://www.elisolation.se/ från hemsidan.. Vi lagerför ett brett dimensionsområde av glasfiberförstärkta laminat med polyester, epoxi, silikon, och polyimid. Väv- och pappersbakelit finns också i sortimentet.Materialen finns i plattjocklekar från 0,2 mm upp till 100 mm. Flertalet material kan också levereras som rör och stänger. Härdplaster används både som elektriskt isolationsmaterial och som maskinelement, där höga krav ställs på mekaniska egenskaper. Temperaturområdet sträcker sig mellan 120° C och 350° C. Vi bearbetar alla typer av härdplaster i vår verkstad. Utförliga produktblad (PDF) med specifikationer finns att ladda ner för Polyester Glasfiber Polyester GPO-3 (UPM 203) Glasfiber Polyester UPM S2 Glasfiber Polyester 1220 Epoxy Glasfiber Epoxy G11 Glasfiber Epoxy G10, FR4 Glasfiber Epoxy G11, Rör Glasfiber Epoxy G10, Rör Våglaminat /b Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted January 2, 2010 Author Report Share Posted January 2, 2010 Lysande, precis vad jag var ute efter! Ska kolla på deras hemsida på en gång. Tackar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.