Jump to content

Equipnor/NFM

LtX

Recommended Posts

Jag hade aldrig hört talas om Equipnor innan du skrev tråden, NFM känner jag däremot till. :)

Jag använder NFM:s prylar så gott som dagligen och jag anser att dom är riktigt bra och välsydda. Att använda ordet innovativt kanske är att bre på lite väl mycket, men jag upplever att dom tänkt till både en och två gånger när de gjort materielen. Som exempel så tar jag gärna upp när jag tittade på deras löjligt tunna MOLLE-infästningar för första gången. Jag sa då högt och tydligt "det där kan f-n inte hålla". Jag blev raskt överbevisad och såg fördelar, både när det gäller hur mycket fickorna sticker ut från kroppen och vikten som sparas. De produkter som jag har sett är gjorda i 770D Cordura, d.v.s. inte lika tät väv som 1000D, men jag är övertygad om att det håller (det spar några gram också).

En sak som du dock ska tänka på är att NFM:s koncept är att dom tar fram ett antal prototyper som deras presumtiva kunder får titta på. Kunden säger sen vad dom vill ha ändrat och så blir det affär. Så NFM-prylarna som säljs av Equipnor är antagligen inte identiska med de som säljs av Cold Skills eller danska Inf-Wear.

EDIT: skriver ju som en 4 åring.

Edited by Adeptus Bellum