Jump to content

Amfibiebasker - grön, vart?

Sahi

Recommended Posts

Hallå!

Någon som har koll på vart man kan köpa en basker motsvarande den svenska amfibiebaskern? Dvs. den ljusare gröna baskern?

Jag kollade på franska baskrar på fd. Military shop, numera terräng, men där finns inte den ljusare varianten..

Kan kanske nato basker vara ett alternativ?

Gå in på tradera och sök på basker nato grön för att se vilken jag menar.. :)

Tack för hjälpen på förhand!

:baskerAmf:

EDIT

Edited by Sahi

I st.f. att klicka på en tradedoubler länk gå till Tradera och sök på "basker nato grön".

Varför lägger du in en tradedouble-länk?

Är du amf'are så borde du väl själv veta om den har rätt färg och stuk?

Förlåt för tradedouble-länken. Jag vet inte varför det blev så, kopierade och klistrade in länken direkt från sidan. :)

Apone: Färgen vet jag, jag vill dock inte ha så mycket överflödigt tyg som fladdrar på skallen :)

Nilsanders: Tack, editerade in det du sa istället. Mkt bra! :)

Edited by Sahi

Begreppet "basker nato grön" säger ingenting - är det en Royal Marine-basker stämmer färgen säkert bra men stuket är antagligen inte det du vill ha. Är det en basker från Bundeswehr kommer färgen inte att stämma och troligen inte stuket heller... men du får väl testa, det är ju inte speciellt dyra prylar på Tradera, utropet ligger på 35 spänn!

Hallå!

Någon som har koll på vart man kan köpa en basker motsvarande den svenska amfibiebaskern? Dvs. den ljusare gröna baskern?

Jag kollade på franska baskrar på fd. Military shop, numera terräng, men där finns inte den ljusare varianten..

Kan kanske nato basker vara ett alternativ?

Gå in på tradera och sök på basker nato grön för att se vilken jag menar.. :)

Tack för hjälpen på förhand!

:baskerAmf:

EDIT

Jag använder dagligen en fransk basker och den funkar klockrent. Färgen är inte exakt samma som den riktiga amfibiebaskern, men efter några års bruk ser den kanon ut. Framför allt är passform och stuk helt överlägnsa!

Mvh//Cic

• 3 years later...