Jump to content

Modern Warfare 2

Stefan F

Recommended Posts

Jo, det skulle jag nog vilja påstå att man märker av lite då och då..

Sitter fortfarande lite smått funderandes över alla som kommit till 10e nivån av prestige,

har hunnit se ganska många sådana hittills, men inte sett en enda person som varit mellan nivå 6 och 9 på prestige..

Även om det är ett tråkigt sätt att lösa problemet brukar jag bara lämna servern när jag tycker att någon lyckas lite för bra för att det ska vara sant.

Vi snackar har om en snubbe som fick ihop 52 kills mot 2 deaths konsekvent pa varje bana, och sedan "nukade" hela harligheten.....

• Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Hehe, han dog i alla fall någon gång :-P

Råkade idag ut för första personen jag sett med aim-bot, satt med en P90 i ett fönster, och siktet flög fram och tillbaka mellan alla motspelare..

Lämnade den servern rätt snabbt med :banghead:

Ang. prestige.

OK, nu förstår jag varför det finns folk på level 6 som är totalmördare. Tyckte emblemet var lite konstigt, men tänkte inte mer på det.

Har kört en del free-for-all-matcher. Konstigt nog är jag bättre på det än på lag-matcherna, om man bara tittar på kill/death-ratio. Jag ligger förmodligen till och med på plus (i free-for-all).

FFA är perfekt för att snabba upp XP-insamlingen så jag får snygga sikten till mitt gevär.

Har kommit på att SCAR är "mitt" vapen. Mycket bättre för mig än M4. Sleight of hand pro gör att mag-byten knappt märks, längre räckvidd, större stoppkraft. Mindre antal skott spelar nästan ingen roll, det är sällan jag lever så länge att jag gör slut på ammo. Jag gillar.

Dessutom har jag låst upp AS12 (? den snabbskjutande hagelbrakaren) nu. :happy:

Hur viktigt är det att spela SpecOps-banorna innan man kör igång multiplayer?

Inte alls skulle jag vilja påstå..

SpecOps, Singelspelar eller Mulltiplayer, bara att spela oberoende av varandra..

Ska man absolut spela i "ordning" ska man väl börja med enspelarläget, eftersom Specopsbanorna, flera av dem i alla fall, bygger på några enspelaruppdrag. Är man helt nybörjare på CoD och börjar med Multiplayer team deathmatch kommer man bli mulad, mycket.. men å andra sidan har man snart koll på kontrollerna så förutsättningarna är snart samma som om man hade spelat de andra delarna innan.

/E

Hur viktigt är det att spela SpecOps-banorna innan man kör igång multiplayer?

Inte alls skulle jag vilja påstå..

SpecOps, Singelspelar eller Mulltiplayer, bara att spela oberoende av varandra..

Ska man absolut spela i "ordning" ska man väl börja med enspelarläget, eftersom Specopsbanorna, flera av dem i alla fall, bygger på några enspelaruppdrag. Är man helt nybörjare på CoD och börjar med Multiplayer team deathmatch kommer man bli mulad, mycket.. men å andra sidan har man snart koll på kontrollerna så förutsättningarna är snart samma som om man hade spelat de andra delarna innan.

/E

Ok, var osäker på om spelarens prestation i enspelar/träning samt SpecOps/SF var kopplat till "figurens" förmåga i spelet i MW2 som det var (är?) i Amerikas Army. Men så är alltså inte fallet; jag menar så det är inte därför ni ser en massa mp-spelare med högre klassning för att de tradat sig igenom sp- och specops-lägena innan de gav sig på mp-läget?

Ok, var osäker på om spelarens prestation i enspelar/träning samt SpecOps/SF var kopplat till "figurens" förmåga i spelet i MW2 som det var (är?) i Amerikas Army. Men så är alltså inte fallet; jag menar så det är inte därför ni ser en massa mp-spelare med högre klassning för att de tradat sig igenom sp- och specops-lägena innan de gav sig på mp-läget?

Nej, det är bara i det vanliga onlineläget som du tjänar ihop XP*, med vilka du låser upp vapen etc. Jag tror inte att det är speciellt svårt att ha stigit i graderna och varvat onlinespelet vid det här laget. Jag har ju relativt lite tid att spendera på att spela TV-spel, och har redan kommit ungefär halvvägs i graderna, och jag har spelat ca 19h. Många man möter är ju tonåringar med rätt mycket fritid att spela bort och alldeles för snabba reflexer, så det är inte speciellt underligt att det finns många som är mycket bättre. Däremot är det ju tragiskt med folk som fuskar. Jag vet inte om det är möjligt att fuska på PS3 eller XBox som det är på PC.. men om ni vet så får ni gärna tipsa :happy:

/E

*Man har faktiskt ett parallellt XP-system för lokala splitscreen (och LAN?) spel också, om man vill.. annars kan man använda de saker man låst upp online, fast då tjänar man inte ihop några offline-xp.

Varför man inte ska spela CoD på PC: http://callofdutyhacks.com/

Snacka om utvecklat fusk! Vad überlägsen 133337 man måste känna sig när man kör med ett sånt fusk. Måste ju vara omöjligt att spela på en bana där en eller två motspelare har ett fusk när man ser alla motståndare hela tiden, kan skjuta på alla motståndare hela tiden, automatiskt kastar tillbaka handgranater, inte kan bli träffad bakom skydd etc etc..

Vad kul det blir för alla då..

/E

Får väl hoppas att det stoppas snart. Jag har aldrig förstått tjusningen med fusk i MP*. Blir det verkligen roligare när man vet att man fuskat sig till segern?

Eller är det hämnd dom är ute efter? Att dom helt enkelt var så sopiga innan, och inte orkade kämpa sig till skicklighet, att dom hellre tar en genväg.

Tittar man på spelaren i gemen, så tror jag det är få av icke-fuskarna som på något sett beundrar, eller tycker att fuskarna är skickliga, så inte heller där blir det bättre för dom.

* Samma sak i SP. Men i SP har du ju möjligheten att sänka svårighetsgraden och spela om sparade spel, så där blir fusk onödigt.

...

Tittar man på spelaren i gemen, så tror jag det är få av icke-fuskarna som på något sett beundrar, eller tycker att fuskarna är skickliga, så inte heller där blir det bättre för dom.

* Samma sak i SP. Men i SP har du ju möjligheten att sänka svårighetsgraden och spela om sparade spel, så där blir fusk onödigt.

Om man beundrar fuskarnas skicklighet har man nog slagit i skallen.. Grejen är ju att de uppenbarligen saknar skicklighet, och därför måste fuska. Tittar man på killcams så ser man nog rätt snart vilka som fuskar. Är de oskickliga spelare, vilket man kan misstänka att de är eftersom de fuskar, så borde de röja sig genom att de t.ex alltid är på samma ställe, siktar dåligt men träffar ändå och gör andra n00bie-fel.

Att fuska i MP är ju inte bara att bedra sig själv, att låtsas vara något man inte är, man stjäl ju dessutom för motspelarna. Om jag spelar MP mot fuskare får jag inte valuta för de pengar jag betalat för spelet, eftersom jag inte har någon rimlig chans att få ut något positivt av min spelupplevelse (om jag inte är grymt masochistisk), och jag får definitivt inte ut någon valuta för den tid jag offrar på spelet (en nog så viktig aspekt om man förutom gamer även är heltidsarbetande familjefar med ett hushåll och en kvinna att underhålla).

Att fuska i singelplayerlägen är ju mer OK tycker jag. Antingen så är resultatet bara att man inte får valuta för de pengar man lagt på spelet eftersom man gör det betydligt lättare för sig själv, eller så får man helt enkelt just valuta för pengarna. Har man definitivt fastnat på en plats i spelet och valet står mellan att dänga kontrollen i teven och göra något annat eller att kolla upp om det finns någon walkthrough på nätet så är nog det senare bättre. Då kan man ju komma vidare och fortsätta spela efter att man klarat av problemet. Hur som helst så påverkas ju bara jag själv när jag spelar singleplayerläge.

Undrar hur det hade sett ut i en match där ALLA har MW2-fusket installerat.. ganska trist match säkert.. :)

/E

Har börjat testa MG4 i TDM. Det har gått bättre än väntat. Framför allt är det kul med stort magasin.

Thermal-siktet till SCAR är också fixat. Men det är rätt oanvändbart när det är tätt, då är holografiska eller ACOG bättre. Kanske man kan använda thermal-siktet om man planerar att agera krypskytt. SCAR har ju större magasin än prickskyttegevären, och funkar bra om det blir närstrid.

• 4 weeks later...

PC - självklart. :banghead:

De gånger jag provat FPS på konsol, har det kännts "långsamt" att sikta, jämfört med hur det är med mus och tangentbord. Men det är förmodligen bättre på PS3 och XBOX360 än vad det var på PS2.

PS3 och jag måste säga att med MF2 och möjligtvis föregångaren (och efter att spelat MAG betan) så har jag helt släppt tanken på att någonsin införskaffa ett nytt fps till min pc.

Tjena,bara undrar om någon är intresserad av att lira lite seriöst eller bara lira vanligt, typ arangerade matcher från webbsidor när vi kan och så. Skulle vara kul och göra ett soldf lag eller ett vanligt lag bara.

ps. spelar på xbox 360

xbox 360

Jag har en fråga som jag kanske kan ställa här. Det är ett uppdrag när man tillgör rangers och agerar som soldat i en förort och man målanger med laser till strykern som sedan bekämpar fi med sin akan. Finns det något sådant sätt i fm?

xbox 360

Jag har en fråga som jag kanske kan ställa här. Det är ett uppdrag när man tillgör rangers och agerar som soldat i en förort och man målanger med laser till strykern som sedan bekämpar fi med sin akan. Finns det något sådant sätt i fm?

Jag har faktiskt aldrig hört talats om målangivelse med laser till annat än flyg.

• 3 weeks later...
  • 3 months later...

MW2 är det spelet jag blivit absolut mest besviken på, trots att det är ett bra spel.

+Storyn i SP. Snäppet bättre än MW1.

+Title och emblem. Kul tillägg.

+"Riktiga" klan-matcher. Där man inte får använda vapen, perks, deathstreaks eller killstreaks man kan få oförtjänta fördelar av. Där bara skickligheten räknas.

-SP är alldeles för lätt, även på Veteran. Jag menar... Vilken soldat kan springa in i ett hus helt ensam om totalt utrota det?

-Vapnen är väldigt obalanserade i MP. Har man tillgång till G18 eller 1887, Akimbo så är man fruktansvärt kraftig.

-Heartbeat Sensor. Jag vill ha såna här spel så verklighetsbaserade som möjligt. Den är OP (overpowered) och overklig.

-För många killstreaks. Jag saknar MW1 där man bara hade tre stycken som inte var särskilt OP heller. Når man bara 11 i MW2 så är man oslagbar.

-IWNet har jag spytt mycket galla över. Det är ett under om man kan spela tre matcher i rad utan att vara tvungen att leta efter ny server.

/ PC-spelare Gölen a.k.a. RBM 026, Commendor i prestige 2 med sex nukes på sitt samvete. :mellow:

xbox 360

Jag har faktiskt aldrig hört talats om målangivelse med laser till annat än flyg.

I teorin sa borde det dar fungera - man "pekar" ju helt enkelt pa mal som sedan bekampas med automatkanon.

Jag har sett filmklipp fran Irak dar markforband "pekar" for att underlatta for attackhelikoptrar som anfaller med automatkanoner.

IWNet :camo: Swedberg.

Blir nog sista gången jag skaffar ett COD spel om de inte bättrar sig.

Sen så kostar ju paketet med nya banor pengar. Vad får man där, Nya vapen? Nej, några nya banor borde ju ingå som en update.

Gör om gör rätt.

IWNet ;-) Swedberg.

Blir nog sista gången jag skaffar ett COD spel om de inte bättrar sig.

Sen så kostar ju paketet med nya banor pengar. Vad får man där, Nya vapen? Nej, några nya banor borde ju ingå som en update.

Gör om gör rätt.

Det var fräckt tycker jag. Håller med om att nya banor definitivt bör vara gratis, särskilt om man inte får något nytt annat.

Tilläggspaketen till BF2 innehöll ju t.ex. lite annat godis än bara banor om jag minns rätt.

• 2 weeks later...
  • 7 months later...

Alltså, går det att fuska i MW2 på Xbox 360? Om inte har ju vissa helt överjävliga skills...

Finns nog folk som fuskar i nästan alla spel, i MW2 finns de gott om dem...

Jag spelar MW2 lite då och då, häromdagen körde jag en FFA match, när den var klar och jag kollade mina score hade jag gått upp till Prestige 10, hade alla vapen, alla titlar och emblems! :banana

Endel helt skjuka skills så man börjar misstänka dom för fusk, fast dom egentligen bara är bra.

För övrigt får ni som spelar på PC gärna adda mej på steam: M4rkuusH

• 1 year later...

Oj, gammal tråd.

Nån som fortfarande kör, eller har ni bytt till nyare spel?

I MP stör jag mig på att alla bara springer omkring ensamma. Tänk om man körde i stridspar eller omgångar?

Men det är väl så man spelar FPS förstås.

Jag heter "Swede". Lätt att komma ihåg.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...