Jump to content

Gul basker?

Fjällräv

Recommended Posts

En kamrat till mig som är student efterfrågar gula baskrar som skall användas till någon student-verksamhet.

Är det någon som har tips på var man kan skaffa gula baskrar alternativt färga baskrar gula på ett bra sätt?

Min första tanke var att en hemvärnsbasker borde vara enklast att färga då den nästan är gul. Kanske kunde man komplettera med blekning. Jag tror dock själv att det skulle vara svårt att lyckas få färgen att fastna och att dessutom få till rätt nyans.

Finns det någon som har kunskap i ämnet?

OSCEs 'militära' observatörer bär (bar?) faktiskt gula baskrar, i alla fall i Georgien.

32840_web.jpg

Tyvärr kommer jag inte ihåg tillverkaren men det borde följaktligen finnas att köpa.

Alltid svårt att färga om från mörkt till ljusare med bra resultat.

/P

En kamrat till mig som är student efterfrågar gula baskrar som skall användas till någon student-verksamhet.

Är det någon som har tips på var man kan skaffa gula baskrar alternativt färga baskrar gula på ett bra sätt?

Min första tanke var att en hemvärnsbasker borde vara enklast att färga då den nästan är gul. Kanske kunde man komplettera med blekning. Jag tror dock själv att det skulle vara svårt att lyckas få färgen att fastna och att dessutom få till rätt nyans.

Finns det någon som har kunskap i ämnet?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...