Jump to content

Call of Duty 3


dxl

Recommended Posts

linky

 

Ska bli den mest realistiska upplevelsen i något CoD spel och dom siktar mot att bli -det- mest realistiska shooter spelet.

Får väl se, på PC har vi ju ganska så många spel i den genren men på konsol så kanske det blir sant :camo:

Link to comment
Share on other sites

Fan.. den ska jag ha, speciellt Prestigeversionen, som kommer med en autentisk infanterispade i plast, made in china.

 

Fatta vad coolt det kommer bli att reparera hummvees online, med RIKTIGA juvenila idioter som spelkamrater, som fäller genuint riktiga juvenila kommentarer om Shakiras byststorlek eller liknande.. kommer att bli som att göra lumpen på nytt.. fast utan tjejer förstås.. det var nog mer tjejer i lumpen än på valfri MW2-server..

 

/E som gör verkligheten och sig själv osäker med sin ultratuffa leksaksljusförstärkare.. Hint: man blir INTE bättre på CoD med dem på..

Link to comment
Share on other sites

Låter som en idé jag och polaren spånade på när vi stod post på Boden Södra.

 

Lumpen thö Game!

 

Spelet är uppbyggt i flera delar:

 

Inryck och GSU

Kan du putsa kängan i tid? Lyckas du komma förbi i matkön med repliken 'jag har uppställning om en kvart'? Är du en av de få som lyckas fixa inventeringen utan att hålla upp fel fältskjorta?

Lär dig krypa, hasa, smyga, gå och springa. Få utbildning på morakniv och städmopp. Sukta efter en coolare befattning och var övertygad om att din fänrik är den elakaste på regimentet.

 

Befattningsutbildning

Så du har klarat inrycket, nu kommer hösten och med den befattningsutbildningen. Springa på långa löppass i regnet och slasket gör dig bara starkare, bajsmackor för att ni 'slappat till er' likaså. Lär dig handskas med TGB30s smörjpunkter och Ra180s koaxialkablar. Lyckas du glänsa i tutorialen ('mönstingsspelet') kanske du till och med blir utnämnd till Informationssystemsdriftledningsassistent (ISDA) eller Systemtekniker och blir ivägskickad till Mellansverige i närmare ett halvår.

Det här är också fasen då du upptäcker ortens pizzerior och kebabhak. Kan du kränga ett megabaconskrov med räksallad och pommes utan att spy? Hur många kvinnor kan fly dig och dina snaggade polare när ni går ut på stan?

 

Förbandsutbildning

Din pluton och ditt kompani spenderar den kallaste delen av året ute i skogen. Upptäck att dina kompisar är de som du hatar mest i världen, speciellt då de är för komiga för att sätta upp ett förbannat tält 20. Upptäck att dina civila vänner har fritid, pengar och en normal inställning till könsfunktioner. Hitta gömställen i vårdlokaler där du kan löka undan jobbig vård, sup dig full och idka slagsmål med de lokala raggarna! Inse att toatunnan suger och inse att fältspaden är guds gåva till den nödiga bassen.

 

Slutövning

Sabba magen med grönpåse, dröm om Bullens och inse att du aldrig kommer få det där fältpostpaketet med Gott & Blandat.

 

Remi

Använd allt du lärde dig under inrycket för att städa allt superfint inför generalens besök. Mosa ner X och Y snabbare än du kan tänka för att städa korridoren som ett riktigt proffs. Hitta alla saker du AFSe'at under året längst ner i polarens skåp, bli förvånad över mängden skit som din polare försöker korpa hem och avsluta din plikt med att glömma alla hygiengrejer på SJ-tåget hem.

 

 

Bonusuppdrag

Bygg olaglig pool, drifta med stridsvagnen, botanisera ortens hembrännare, försök få ut ditt fritidsbidrag, undvik att få magsjuka och försök att motstå sömn under kompanichefens timme.

 

Glamoröst, hårt och med extremt lång single player (11 månader i realtid!).

Link to comment
Share on other sites

Tragisk video. Ett enda stort XBOX-lan?!!?

 

Mus och tangentbord till XBOX/PS3 sen är väl datorns tid som spelmaskin över.. om den inte redan är det...

Finns adapter till Xbox360 för att köra med mus & tangentbord. Det verkar fungera rätt bra.

 

Sen att det har sagts att pc:ns dagar som spelmaskin snart är över i förmån för konsollerna sedan tidernas begynnelse...

Link to comment
Share on other sites

Tragisk video. Ett enda stort XBOX-lan?!!?

 

Mus och tangentbord till XBOX/PS3 sen är väl datorns tid som spelmaskin över.. om den inte redan är det...

Finns adapter till Xbox360 för att köra med mus & tangentbord. Det verkar fungera rätt bra.

 

Sen att det har sagts att pc:ns dagar som spelmaskin snart är över i förmån för konsollerna sedan tidernas begynnelse...

 

 

/OT

Och det kommer aldrig hända, en konsoll är inte ens hälften så smidig som en dator

/Slut OT

Link to comment
Share on other sites

Tragisk video. Ett enda stort XBOX-lan?!!?

 

Mus och tangentbord till XBOX/PS3 sen är väl datorns tid som spelmaskin över.. om den inte redan är det...

Finns adapter till Xbox360 för att köra med mus & tangentbord. Det verkar fungera rätt bra.

 

Sen att det har sagts att pc:ns dagar som spelmaskin snart är över i förmån för konsollerna sedan tidernas begynnelse...

 

 

/OT

Och det kommer aldrig hända, en konsoll är inte ens hälften så smidig som en dator

/Slut OT

 

Jag tror att PCns storhetstid som spelmaskin är över, men det betyder ju inte att PC inte kommer fortsätta vara en viktig spelplattform, tvärt om.

För några år sedan så var ju PC nära nog allenarådande för "seriösa" gamers. En person som hade dataspelande som fritidssysselsättning var ju tvungen att hänga med i grafikkortsracet där det kom nya generationer grafikkort varje halvår. En PC-spelare var av tvång kunnig i att tweaka sin dator för att få bästa möjliga prestanda (först genom att tweaka autoexec.bat, himem.sys mm, senare kunnig i att installera drivrutiner, direct X mm) Konsoler var för barn, enkla och grafiskt underlägsna. Spelen lika så.

 

Utan att ha någon statistik till hands så tror jag att PS2 och Xbox blev en slags trendbrytare. Spelen som kom till Xbox och PS2 var i många fall samma som fanns till PC. Grafiskt var de också jämförbara, i alla fall ett tag, tills dess att PC sprungit ifrån. Det faktum att man körde konsolerna på gamla CRT-teveskärmar med begränsad upplösning gjorde ju att konsolerna ändå hängde med eftersom grafiken uplevdes bättre än vad den var. Jag tror att många PC-spelare tröttnade på att behöva investera tid och pengar i att mecka med datorn. Äldre spelare med familj, jobb och annat som också kräver tid attraheras av tanken på att allt funkar direkt ur lådan. Så tyckte i alla fall jag när jag skrotade min PC till förmån för en blank, svart PS3. Så tror jag alla de kompisar i min egen ålder i samma livssituation som jag har resonerat, som också skaffat sig en PS3 eller Xbox 360.

 

Med PS3 och Xbox 360 har jag en känsla av att ännu fler spelare bytte. Det var ju som sagt i och med denna generation som jag själv hoppade på tåget. Detta efter att en tid fuskat med ett begagnat Xbox och insett att konsolspel ger mig i stort sett den spelupplevelse jag behöver, snabbare och enklare.. man kan säga att jag effektiviserat drogintaget nu. Visst, det finns spel som inte finns till konsolen. Spel som flygsimulatorer eller silent hunter till exempel. Dessa får man fortfarande ha en PC till. Men jag har sällan den tiden längre där jag kan sitta i flera timmar och spela. Det får bli korta och intensiva upplevelser istället. När jag väl har möjlighet att koppla av lite med digitalt våld vill jag inte slösa bort timmen på att försöka förstå varför spelet inte hittar joysticken, på att hitta rätt grafikdrivrutiner, konstatera att spelet inte var kompatibelt med mitt ljudkort etc etc.

 

Tittar man dessutom på dataspelandet totalt så ser man att PC nu för tiden är långt ifrån så allenarådande som den en gång var. Förutom den kraftigt växande konsolmarknaden har vi alla handhållna enheter med Nintendo DS, PSP, iPhone och andra mobiltelefoner. Totalt sett har ju spelmarknaden växt enormt de senaste åren. Varenda kotte har väl en WII hemma, varannan svensson rockar loss till Eye of the Tiger med små plastgitarrer och plockar fram sin telefon på pendeln hem för lite "Monkey Island".. Tittar man på utbudet hos spelbutikerna så ser man ju också att hyllan med PC-spel krympt stadigt relativt butikens storlek. Å andra sidan har spelbutiken växt en del genom åren.

 

Så för att avsluta inlägget.. Jag tror inte PC´n kommer försvinna på samma sätt som Amigan. PC-plattformen utvecklas ju hela tiden. Men jag tror att det är just de senaste årens snabba utveckling som legat den lite till last, det och naturligtvis piratkopieringen som gör att utvecklare ser mindre vinstmöjlighet på PC.

 

/E

Link to comment
Share on other sites

Nån tråkig bild

 

Bah, jag hade först tänkt ge dig svar på tal a'la typisk xboxspelande småunge.. men jag bestämde mig för att ditt inlägg inte är värdigt ett svar av mig.. så jag tänker inget säga.

 

/E

 

PS Fakk ju, gay noob dude! DS

 

:/

Link to comment
Share on other sites

en extremt korrekt bild

 

 

hahah den var ju bara för korrekt.

Speciellt med tanke på att jag både har PC och Wii, men Wii spelar jag endast när jag har besök och då alkohol är inblandat :)

 

Dessutom påvisar ju teorin att Erik G inte har några riktiga vänner efter som han äger en PS3 och det borde ju räcka som bevis för att PC > allt annat.

 

:/

Link to comment
Share on other sites

en extremt korrekt bild

 

 

hahah den var ju bara för korrekt.

Speciellt med tanke på att jag både har PC och Wii, men Wii spelar jag endast när jag har besök och då alkohol är inblandat :)

 

Dessutom påvisar ju teorin att Erik G inte har några riktiga vänner efter som han äger en PS3 och det borde ju räcka som bevis för att PC > allt annat.

 

:/

 

Jag har visst riktiga vänner, de är dessutom blågula på forumet, och en av dem äger ett PS3, så akta dig, annars skvallrar jag!

 

Fast en riktig gamer har ju all of the above.. en PC för alla extrema PC-spel, en XBox för alla XBoxexklusiva titlar som HALO t.ex, en WII för att det är den enda motionen som gamern får och slutligen ett PS3, för att han blev så impad av all hype inför Killzone 2..

 

Sen har han ju fickorna fulla med PSP, Nintendo DS och nåt hemmabygge som gör att han kan spela alla sina gamla NES/SNES-spel på bussen.. (eller en emulator i sin jailbreakade iphone eller android-telefon.. en riktig gamer har inte slipsnissetelefoner som kör Windows Mobile)

 

/E

Link to comment
Share on other sites

Jag har visst riktiga vänner, de är dessutom blågula på forumet, och en av dem äger ett PS3, så akta dig, annars skvallrar jag!

 

Fast en riktig gamer har ju all of the above.. en PC för alla extrema PC-spel, en XBox för alla XBoxexklusiva titlar som HALO t.ex, en WII för att det är den enda motionen som gamern får och slutligen ett PS3, för att han blev så impad av all hype inför Killzone 2..

 

Sen har han ju fickorna fulla med PSP, Nintendo DS och nåt hemmabygge som gör att han kan spela alla sina gamla NES/SNES-spel på bussen.. (eller en emulator i sin jailbreakade iphone eller android-telefon.. en riktig gamer har inte slipsnissetelefoner som kör Windows Mobile)

 

/E

 

Alla dom pengarna kan man ju faktiskt använda till nått bättre, så som rehabilitering, eller en solsemester.. fast är man så där hardcore gamer lär man väl inte tåla sol heller..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...