Kustbo Posted November 12, 2009 Report Share Posted November 12, 2009 Ni har säkert sett reklamen "Telefonjack nej tack" med killarna som lufffar runt i den gamla WW bussen och gör reklam för att flytta fast telefoni till mobilen och hur mycket pengar man spar, jag är av naturen misstänksam mot reklam och kollar allt noga så även detta. Sammanställde årskostnaderna för den fasta och mobila telefonin som idag går via Telia, plus mobila bredbandet som går via 3, och detta för min lilla enskilda firma, baserat på hur jag vill ha det och vad det skulle kosta att göra det via Telia eller att flytta allt till 3 och om de är så billliga som de säger. Räkneexemplet gav vid handen att jag kan sänka mina telefoni och bredbandskostnader med ca 5900 kr/år och det är mycket pengar för ett enmansföretag, dessutom får jag fler och effektivare komunikationslösningar med 3 än vad Telia erbjuder så gissa vad jag ska göra snarast?! Trodde aldrig det kunde skilja så mycket men ibland lönar det sig att räkna över sina kostnader och jämföra leverantörer mot varandra så kan man spara en hel del pengar, och jag kan komma på många roliga saker som jag hellre lägger 5900 kr på än att betala telefonräkningar På köpet får jag en företagsanpassad mobil och jag föll för Nokia 6710 med internet och mail samt turbo 3G samt GPS och fri navigation som jag ju frågat om i annan tråd så nu löser sig det problemet också! Några här som gjort detta byte redan eller som överväger det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted November 12, 2009 Report Share Posted November 12, 2009 Vi har flyttat hemtelefonnumret till 3. Anledningen är att man kan ta med sig den/det överallt, billigare abonnemang, ringa gratis till en av våra andra mobiltelfoner - samt, man behöver inte fast abonnemang för att kunna få in bredband i lägenheten (kanske ändrades för länge sedan iofs). Bredbandet behåller vi hos BBB dock, 3s mobila lösning är alldeles för skakig för att vara vettig - så länge vi bara har en stationär dator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
galnekocken Posted November 12, 2009 Report Share Posted November 12, 2009 Det man kan tjäna pengar är på e-faktura, räkna 25 kr avin x 12 = 300 x x antal företag som du har: 10 st á 300 st = 3000 om året/ 250 kr- i månadern inte mycket tycker ni men har man fler så? En resa till mallis kanske. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kustbo Posted November 12, 2009 Author Report Share Posted November 12, 2009 Det man kan tjäna pengar är på e-faktura, räkna 25 kr avin x 12 = 300 x x antal företag som du har: 10 st á 300 st = 3000 om året/ 250 kr- i månadern inte mycket tycker ni men har man fler så? En resa till mallis kanske. Jepp helt klart och så mycket enklare då alla siffror är ifyllda bara att bocka i "Betala" och så är det klart, kör det på alla jag kan och det blir som du säger skapligt mycket på ett år, plus det miljövänliga då man slipper fysiskt transport och pappersutskrifter så flera fördelar Lika med mina egna kundfakturor, skickar som PDF via mail till alla som har vilket spar masssa porto idag 6kr/st så 100 fakturor = 600 kr i insparat porto, plus att kunden får den fortare och jag får in pengarna snabbare. I dagens läge gäller det at tsyna alla möjligheter att kapa kostnader, för som ordspråket säger "många bäckar små gör en stor å" och det är ju inte de stora intäkterna som man får bra vinst av utan de små kostnaderna/utgifterna Nu blev det lite OT: men iaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.