Bjorned Posted November 12, 2009 Report Share Posted November 12, 2009 Jag har sökt igenom och finner ingen tråd med svar på mig fråga, även om jag kan förmoda att den varit uppe förr. Frågan är alltså. På de mest populära tjänsterna, vilket jag antar är skytte-/eskort-/spansoldat, hur många sökande går det per plats? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingecho1 Posted November 12, 2009 Report Share Posted November 12, 2009 Likväl kunde ju frågan ställts i den allmäna tråden om Sveriges deltagande i Afghanistan om det var huvudfokus på Afghanistan och situationen där just nu eller i Blir aldrig antagen eller Att söka utlandstjänst om nu fokus var på själva rekryteringen. Vet inte om det finns sådan specifik information ute för allmänheten men hittade lite info om sökningstrycket till FS19 iaf. Newsmill Alldeles nyligen gick ansökningstiden ut för deltagande i den kommande Afghanistanrotationen FS19. Det är F21 i Luleå som har ansvaret för att rekrytera och sätta upp förbandet. Över 8 000 ansökningar finns nu till de ca 350 befattningarna, för att få åka till Afghanistan under våren 2010. Det finns alltså mer än 20 gånger fler ansökningar än befattningar. Det är ett enastående stort intresse, inte minst med tanke på hur bilden av situationen i Afghanistan sett ut i media. Sedan vet inte om man räknar varje ansökan gånger 3, dvs om det är ansökning per befattning eller inte (Larsson har sökt skyttegruppc, stf skyttegrpc och skyttesoldat = 3 ansökningar eller 1). Sedan kan jag bara gissa att säkert minst 50% är på de populära befattningarna som du nämnde...men jag vet inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts