tony Posted November 5, 2009 Report Share Posted November 5, 2009 Hej! Är så sugen på att spela något ww2 spel. liknande call of duty. Det ska inte vara för krävande, har 512 ram. Har spelat en hel del sånna spel genom tiderna, men omöjligt att jag kan ha spelat alla :P hehe Har ni några tipps? Även spel som call of duty 4 modern ware fare funkar. så länge som det har samma känsla och inte känns som ett kasst krigsspel. Med det menar jag härliga uppdrag med "verkliga" händelser. Ja ni som spelat de, förstår vad jag menar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajjper Posted November 5, 2009 Report Share Posted November 5, 2009 http://www.battlegroundeurope.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tony Posted November 5, 2009 Author Report Share Posted November 5, 2009 http://www.battlegroundeurope.com/ ok, men tyvärr är det såna krigs spel som jag menar, att jag inte gillar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tony Posted November 6, 2009 Author Report Share Posted November 6, 2009 ingen som har något mer tipps? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted November 6, 2009 Report Share Posted November 6, 2009 Rent spontant så känns det svårt att rekommendera något spel till dig så länge du inte definierar vilken typ av spel du gillar. Vad är t.ex ett "härligt uppdrag"? Eftersom du nämner CoD som exempel så antar jag att du menar förstapersonsskjutare som den speltyp du är ute efter. De förstapersonsskjutare med vk2-tema jag känner till är: Call of Duty 1, 2, 3, 5. Medal of Honor, en klassisk men vad jag vet avsomnad spelserie. Battlefield 1942/Battlefield 1943, inte så realistiskt, men jäkligt kul. Brothers in Arms, för den som gillar taktik på gruppnivå. Sen finns det ju andra spel som är värda att nämnas också som inte är förstapersonsskjutare: Silent Heroes III och IV Ubåtssimulatorer med mycket realism. Spelar man dem i realtid så är ett uppdrag flera dygn långt och innehåller spänning den sista kvarten innan man obönhörligen blir sänkt. Il2-serien (Il2, Il2 forgotten battles) Flygsimulator Själv har jag lämnat vk2 bakom mig och ser fram emot Modern Warfare 2 som släpps den 10/11 /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid_eriksson Posted November 6, 2009 Report Share Posted November 6, 2009 Battlefield Heroes är gratis så det skadar inte att pröva det Link to comment Share on other sites More sharing options...
tony Posted November 6, 2009 Author Report Share Posted November 6, 2009 Rent spontant så känns det svårt att rekommendera något spel till dig så länge du inte definierar vilken typ av spel du gillar. Vad är t.ex ett "härligt uppdrag"? Eftersom du nämner CoD som exempel så antar jag att du menar förstapersonsskjutare som den speltyp du är ute efter. De förstapersonsskjutare med vk2-tema jag känner till är: Call of Duty 1, 2, 3, 5. Medal of Honor, en klassisk men vad jag vet avsomnad spelserie. Battlefield 1942/Battlefield 1943, inte så realistiskt, men jäkligt kul. Brothers in Arms, för den som gillar taktik på gruppnivå. Sen finns det ju andra spel som är värda att nämnas också som inte är förstapersonsskjutare: Silent Heroes III och IV Ubåtssimulatorer med mycket realism. Spelar man dem i realtid så är ett uppdrag flera dygn långt och innehåller spänning den sista kvarten innan man obönhörligen blir sänkt. Il2-serien (Il2, Il2 forgotten battles) Flygsimulator Själv har jag lämnat vk2 bakom mig och ser fram emot Modern Warfare 2 som släpps den 10/11 /E Ja, jag märkte att jag var lite otydlig, var nog trött när jag skrev. Jo det är förstapersonsskjutare jag är sugen på. Har spelat medal of honor, brothers in arms, call of duty(serierna) och är precis sånna spel jag är ute efter. Är mer kännsla i sånna spel tycker jag! (dock inte i medal of honor airborne) Har även spelat silent hunter, men simulator spelen är inte riktigt lika kul som firstperson. /Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
tony Posted November 6, 2009 Author Report Share Posted November 6, 2009 Battlefield Heroes är gratis så det skadar inte att pröva det Yes, det har jag sett, verkar kul om man kör typ lan, =) /tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted November 7, 2009 Report Share Posted November 7, 2009 Om du gillar multiplayer online så vill jag slå ett slag för Red Orchestra (borde funka på din dator och finns billigt på Steam), gärna med Europamodden Darkest Hour. Det är mer betoning på realism än t.ex. Call of Duty men det har ett bra lagspelsupplägg som är ganska lätt att sätta sig in i (lagen tar respektive försvarar "capture points" på kartan, som sedan påverkar spawn points osv.). Mycket lättare att sätta sig in i än Battleground Europe/WWIIOL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tony Posted November 9, 2009 Author Report Share Posted November 9, 2009 Om du gillar multiplayer online så vill jag slå ett slag för Red Orchestra (borde funka på din dator och finns billigt på Steam), gärna med Europamodden Darkest Hour. Det är mer betoning på realism än t.ex. Call of Duty men det har ett bra lagspelsupplägg som är ganska lätt att sätta sig in i (lagen tar respektive försvarar "capture points" på kartan, som sedan påverkar spawn points osv.). Mycket lättare att sätta sig in i än Battleground Europe/WWIIOL. Har provat det spelet, men gillade det inte riktigt, men helt ok., Tycker att det är mer realism på cod faktiskt. själva känslan, både bild (inte så mycket viktigt med grafik, men att de små detaljerna känns viktiga. ljuden både bakgrund och där man är. osv. Tack för tippset ändå =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted November 10, 2009 Report Share Posted November 10, 2009 Själv ska jag lira Modern Warfare 2 tills ögonen blöder i eftermiddag. Jag tycker ww2 är lite uttjatat faktiskt, samma sak med USA vs terrorism. Jag saknar "CoD 7 'Nam" och "Battlefield Vietnam".. fast den sistnämnda finns ju faktiskt och är väldigt kul.. Att svepa in med en Huey Gunship till tonerna av "Fortunate Son" är ju så coolt.. Ett intressant tema hade varit "CoD 8 Six Day War - the game that last almost as long as the real war" och uppföljaren "CoD 9 Yom Kippur, the unpleasant surprise". För den som gillar långkörare, skyttegravskrig och nervgas skulle "Battlefield 1980, Iran vs Iraq" kunna vara något. För den som hellre slåss högteknologiskt med flyg och helikopter skulle ett "Battlefield 1982" kunna vara ett alternativ. Man kan få slåss på så exotiska ställen som Mt Tumbledown, Goose Green och Port Stanley. Men men.. Det låter i alla fall som att du har täckt in genren ganska väl. det finns nog inte så mycket mer bra förstapersonsskjutarspel med vk 2-tema, men jag tycker som sagt det är tillräckligt. /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
CQ1 Posted November 10, 2009 Report Share Posted November 10, 2009 Hidden & Dangerous. Den första releasen finns att plocka hem lagligt gratis på ex. http://www.gamershell.com/download_3644.shtml. Visst, den är gammal men håller i mitt tycke än. H&D 2 med expansion packen Sabre Squadron där man kan spela co-op är också bra, och ser förstås snyggare ut. /CQ1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted November 10, 2009 Report Share Posted November 10, 2009 Varför inte ett nytt "Battlefield 1917 - The Western Front". Jag ser framför mig ett massanfall i Ypres. Någon som kommer håg det gamla turbaserade med nästan samma namn från tidigt 90-tal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.