tony Posted October 26, 2009 Report Share Posted October 26, 2009 Hej. Har en hårddisk delad, så jag kör en c: och en d: har större filer på d. Saken är den att på c finns nu bara 27% ledigt (av totalt 35 gib)och vill ha så lite som möjligt där då Windows ligger på c: När jag går via utforskaren och klickar egenskaper på document och settings mappen finns där ca 10 gb använd utrymme. Det mesta ligger på C:\Documents and Settings\Lokala inställningar\Temp Vad är det som tar upp så mycket? och kan man ta bort det på något sätt? Temp menas väll att det sparas där tillfälligt va? eller har jag fel? vet att det varit så förut men inte orkat bry mig, vi rensade datorn från scratch i stället. Tips tack! // Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajohansson Posted October 26, 2009 Report Share Posted October 26, 2009 Av vilken anledning behöver du mer än 9.54GB ledigt utrymme på din C-partition? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tony Posted October 26, 2009 Author Report Share Posted October 26, 2009 Av vilken anledning behöver du mer än 9.54GB ledigt utrymme på din C-partition? jag vill rensa den lite, så att jag har så lite som möjligt, så att datorn kan prestera lite bättre, den börjar bli lite gammal och gaggig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stolpskottet Posted October 26, 2009 Report Share Posted October 26, 2009 alla filer i temp kan du ta bort utan någon fara. markera filerna, shift+delete förpassar filerna ut i cyberrymden utan att passera papperskorgen. likaså alla $NtUninstallKBxxxxxxx$ i c:\windows (blåmarkerade, du måste ändra så du visar dolda filer och mappar) tar du bort dom så kan du inte avinstallera säkerhetsuppdateringar till windows men det finns ingen anledning till att avinstallera dom. defragementera med ex jkdefrag, googla, windows egna är helkass och tar evigheter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tony Posted October 26, 2009 Author Report Share Posted October 26, 2009 alla filer i temp kan du ta bort utan någon fara. markera filerna, shift+delete förpassar filerna ut i cyberrymden utan att passera papperskorgen. likaså alla $NtUninstallKBxxxxxxx$ i c:\windows (blåmarkerade, du måste ändra så du visar dolda filer och mappar) tar du bort dom så kan du inte avinstallera säkerhetsuppdateringar till windows men det finns ingen anledning till att avinstallera dom. defragementera med ex jkdefrag, googla, windows egna är helkass och tar evigheter. Tack så mycket för hjälpen =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted October 27, 2009 Report Share Posted October 27, 2009 Högerklicka på C: disken, välj egenskaper och sedan diskrensning. Du får du bort alla temp filder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tony Posted October 28, 2009 Author Report Share Posted October 28, 2009 Högerklicka på C: disken, välj egenskaper och sedan diskrensning. Du får du bort alla temp filder. okej, finns ingen risk att något på datorn försvinner då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted October 28, 2009 Report Share Posted October 28, 2009 Det du väljer ta bort... det tas bort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tony Posted October 30, 2009 Author Report Share Posted October 30, 2009 Det du väljer ta bort... det tas bort. ok =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.