Jump to content

Hjälp? kan ej stänga av datorn??


Kustbo

Recommended Posts

Hej alla datakunniga, behöver hjälp och tips ang. ett mysko problem jag stötte på igår när en god vän bad om hjälp med sin laptop som inte gick att stänga av!!

 

Kollade säkerhetsprogram, körde genomsökning och gjorde uppdateringar men inget hittades men när man stänger av datorn som vanligt så dröjer det 15-20 sekunder efter att den slocknat så startar den av sig själv igen, under bootningen så visas masssa info som jag aldrig sett i en Vista uppstarrt förut och som jag inte känner igen.

 

Fick misstanke om olaga intrång via det trådlösa nätverket som vännen tvärtemot mina råd hade haft påslaget (då den datorn har internet via kabel) utan att datorn är skyddad mot sånt, och i Nätverks/delningscentret hittade jag ett okänt lokalt nätverk som var låst med lösenord, men hur blir man av med sånt här och kan det vara så att denna okända nätverksägare nyttjar min väns internet?!

 

I väntan på en permanent lösning så stängde jag av det trådlösa nätverket så bör det inte bli värre, men hur får jag tillbaka datorn så den går att stänga av helt och får bort det där oönskade nätverket?!

 

Tack på förhand

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...