Guest Augustus Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Jaa.. jag undrar hur det personliga brevet till utlandsstyrkan ska utformas. Hur pass formellt/informellt bör det vara? Finns det mallar på nätet (jag har inte lyckats hitta några)? Någon som kan vara bussig nog och presentera ett exempel? Tack på förhand, Augustus Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted October 19, 2009 Report Share Posted October 19, 2009 Jaa.. jag undrar hur det personliga brevet till utlandsstyrkan ska utformas. Hur pass formellt/informellt bör det vara? Finns det mallar på nätet (jag har inte lyckats hitta några)? Någon som kan vara bussig nog och presentera ett exempel? Tack på förhand, Augustus Well, vad är det du vill förmedla? Är det din formella kompetens rent tekniskt utöver det som fyllts i på ansökan så kan det vara lämpligt att skriva ett kort CV med det som gör att du borde vara lämplig. Är det ett brev som skall förmedla din personliga övertygelse om att du bör väljas ut som skyttesoldat 1A ur högen så bör det vara mer informellt. Enl erfarenhet som rekryterande chef på ett civilt företag, sen finns det fler här med större insyn i US rekryteringsförfarande (utöver att du ligger bättre till om du har ett militärt kontaktnät med känningar hos rekryterande förband och har stor tur) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jikan Posted October 29, 2009 Report Share Posted October 29, 2009 Om du har känningar på det förband som sätter upp enheten är det nog ingen dum ide att använda rutan för lite namedropping. Annars vet jag inte personligen vad den skall vara bra för. Jag har spenderat flera år i utlandstyrkan och jag har då aldrig skrivit något personligt brev. Det korta samtalet du får på ringveckan är dock grymt viktigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göta Lejon Posted October 29, 2009 Report Share Posted October 29, 2009 Jaa.. jag undrar hur det personliga brevet till utlandsstyrkan ska utformas. Hur pass formellt/informellt bör det vara? Finns det mallar på nätet (jag har inte lyckats hitta några)? Någon som kan vara bussig nog och presentera ett exempel? Tack på förhand, Augustus Det kryllar ju av exempel på nätet: google: exempel personligt brev Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.