Guest Alexander Posted October 13, 2009 Report Share Posted October 13, 2009 Hej! Jag mönstrade hösten 1993 och blev inkallad till P7 hösten 1994 där jag fullföljde min värnplikt. Av ren nyfikenhet skrev mailade jag nyligen Pliktverket och fick ut mitt psykolog resultat (var halvt förvånad att dom hade detta kvar, efter 16år) Till min förvåning visade det sig att jag bara fick en 3a. Dettta verkar mycket lågt till mig, jag ansågs bland dom 24% minst lämpande, jag hadde väntat mig bättre i och med att jag faktiskt blev inkallad. Var det vanligt vid denna tid att man fick göra lumpen med ett så lågt betyg? Vad räknas som godkänt? Får mönstringsförättaren ytterligare info om psykologsamtalet annat änn "beyget". (Vid denna tid gjorde bara ca50% av årskullen lumpen) Det hör till historien att vid denna tid hadde jag inget som hellst intresse av att göra lumpen, det var helt enkelt inget som intresserade mig. Eftersom psykologen frågade berättade jag detta för henne, samt ladde på att jag inte gillade Sverige, påverkat av att min mor var invandrare (psykologen intresserade sig genast för mina föräldrars förhållande). Dom fysiska testerna (utom syn/hörsel) gjorde jag "halvärligt" Altså tycker att det är märkligt att dom ville ha mig Jag har förövrigt kompisar som ville men inte fick göra lumpen. Tacksam för svar, har grubblat på detta i flera år. Alexander PS. Innan någon undrar vad jag gör här, Jo, jag ville inte göra lumpen, inte för att jag var på något vis emot försvaret , utan eftersom det var helt enkelt inte "min grej". (sen var det lite "försenad trotsålder" också) Det var först efter September 11e som jag förstod meningen med lumpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted October 13, 2009 Report Share Posted October 13, 2009 jag fick 3/3 av psykologen och gjorde lumpen.. så, det händer uppenbarligen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.