tony Posted October 10, 2009 Report Share Posted October 10, 2009 Hej! Har ett slags skrap/vind/gnissel ljud kommande från datorn. Detta händer när man spelar och när man surfar på sidor med mycket flash, video och liknande. Datorn börjar då lagga/segas ner och ljudet låter mer. (har även hänt när man sökt igenom datorn med Malwarebytes' Anti-Malware, när man kommer till filerna system/sound....) Tror inte problemet är hårddisken då jag skruvade ner den och lyssnade. Kan detta vara processorn? då jag tycker ljudet kommer mer där ifrån, mer än det kommer ifrån grafik kortet? Berätta gärna om ni har några tipps! /Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kustbo Posted October 10, 2009 Report Share Posted October 10, 2009 Hej! Har ett slags skrap/vind/gnissel ljud kommande från datorn. Detta händer när man spelar och när man surfar på sidor med mycket flash, video och liknande. Datorn börjar då lagga/segas ner och ljudet låter mer. (har även hänt när man sökt igenom datorn med Malwarebytes' Anti-Malware, när man kommer till filerna system/sound....) Tror inte problemet är hårddisken då jag skruvade ner den och lyssnade. Kan detta vara processorn? då jag tycker ljudet kommer mer där ifrån, mer än det kommer ifrån grafik kortet? Berätta gärna om ni har några tipps! /Tony Kanske så enkelt som en kylfläkt som börjar ledsna, min förra laptop gjorde sådär och det var lagret i ena fläkten som höll på och skar, bytte fläktpaket så blev det tyst igen, sitter ju en enkom kylfläkt på/för processorn om ljudet kommer därifrån och den behöver mera kyla när den jobbar hårt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tony Posted October 10, 2009 Author Report Share Posted October 10, 2009 Hej! Har ett slags skrap/vind/gnissel ljud kommande från datorn. Detta händer när man spelar och när man surfar på sidor med mycket flash, video och liknande. Datorn börjar då lagga/segas ner och ljudet låter mer. (har även hänt när man sökt igenom datorn med Malwarebytes' Anti-Malware, när man kommer till filerna system/sound....) Tror inte problemet är hårddisken då jag skruvade ner den och lyssnade. Kan detta vara processorn? då jag tycker ljudet kommer mer där ifrån, mer än det kommer ifrån grafik kortet? Berätta gärna om ni har några tipps! /Tony Kanske så enkelt som en kylfläkt som börjar ledsna, min förra laptop gjorde sådär och det var lagret i ena fläkten som höll på och skar, bytte fläktpaket så blev det tyst igen, sitter ju en enkom kylfläkt på/för processorn om ljudet kommer därifrån och den behöver mera kyla när den jobbar hårt! Okay ja det kanske det kan vara. =) Men segade din dator också ned, när fläkten började krångla? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kustbo Posted October 10, 2009 Report Share Posted October 10, 2009 Hej! Har ett slags skrap/vind/gnissel ljud kommande från datorn. Detta händer när man spelar och när man surfar på sidor med mycket flash, video och liknande. Datorn börjar då lagga/segas ner och ljudet låter mer. (har även hänt när man sökt igenom datorn med Malwarebytes' Anti-Malware, när man kommer till filerna system/sound....) Tror inte problemet är hårddisken då jag skruvade ner den och lyssnade. Kan detta vara processorn? då jag tycker ljudet kommer mer där ifrån, mer än det kommer ifrån grafik kortet? Berätta gärna om ni har några tipps! /Tony Kanske så enkelt som en kylfläkt som börjar ledsna, min förra laptop gjorde sådär och det var lagret i ena fläkten som höll på och skar, bytte fläktpaket så blev det tyst igen, sitter ju en enkom kylfläkt på/för processorn om ljudet kommer därifrån och den behöver mera kyla när den jobbar hårt! Okay ja det kanske det kan vara. =) Men segade din dator också ned, när fläkten började krångla? Jepp det blev varmgång och då tappade den effefkt, som en motor som går varm den ger inte full effekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tony Posted October 10, 2009 Author Report Share Posted October 10, 2009 Hej! Har ett slags skrap/vind/gnissel ljud kommande från datorn. Detta händer när man spelar och när man surfar på sidor med mycket flash, video och liknande. Datorn börjar då lagga/segas ner och ljudet låter mer. (har även hänt när man sökt igenom datorn med Malwarebytes' Anti-Malware, när man kommer till filerna system/sound....) Tror inte problemet är hårddisken då jag skruvade ner den och lyssnade. Kan detta vara processorn? då jag tycker ljudet kommer mer där ifrån, mer än det kommer ifrån grafik kortet? Berätta gärna om ni har några tipps! /Tony Kanske så enkelt som en kylfläkt som börjar ledsna, min förra laptop gjorde sådär och det var lagret i ena fläkten som höll på och skar, bytte fläktpaket så blev det tyst igen, sitter ju en enkom kylfläkt på/för processorn om ljudet kommer därifrån och den behöver mera kyla när den jobbar hårt! Okay ja det kanske det kan vara. =) Men segade din dator också ned, när fläkten började krångla? Jepp det blev varmgång och då tappade den effefkt, som en motor som går varm den ger inte full effekt. OK OK, tack så mycket för tipset =), får prova att köpa en ny! Mvh Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kustbo Posted October 10, 2009 Report Share Posted October 10, 2009 Hej! Har ett slags skrap/vind/gnissel ljud kommande från datorn. Detta händer när man spelar och när man surfar på sidor med mycket flash, video och liknande. Datorn börjar då lagga/segas ner och ljudet låter mer. (har även hänt när man sökt igenom datorn med Malwarebytes' Anti-Malware, när man kommer till filerna system/sound....) Tror inte problemet är hårddisken då jag skruvade ner den och lyssnade. Kan detta vara processorn? då jag tycker ljudet kommer mer där ifrån, mer än det kommer ifrån grafik kortet? Berätta gärna om ni har några tipps! /Tony Kanske så enkelt som en kylfläkt som börjar ledsna, min förra laptop gjorde sådär och det var lagret i ena fläkten som höll på och skar, bytte fläktpaket så blev det tyst igen, sitter ju en enkom kylfläkt på/för processorn om ljudet kommer därifrån och den behöver mera kyla när den jobbar hårt! Okay ja det kanske det kan vara. =) Men segade din dator också ned, när fläkten började krångla? Jepp det blev varmgång och då tappade den effefkt, som en motor som går varm den ger inte full effekt. OK OK, tack så mycket för tipset =), får prova att köpa en ny! Mvh Tony Börja med att meka loss den och testkör den utanför datorn så du kan kolla att det verkligen är den, men det lär du höra direkt isf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.