Kustbo Posted October 7, 2009 Report Share Posted October 7, 2009 Har sett denna http://www.kjell.com/content/templates/sho...00000,664000000 hos Kjell.com och om jag fattat rätt så kan man med den se de fria digitalkanalerna via marknätet i en Laptop, och såna har jag men i lillstugan finns ingen TV och jag vill inte betala månadsavgift för en box med kort till bara för några sommarmånaders användning men denna kan vara en "nödlösning" för att iaf kunna kolla lite. Så funkar det i verkligheten och hur pass klarar man att titta på TV på en 15 tum laptop, minns hur det var med gamla 12 tum svart/vit TV i båten med 12V och lös antenn och det gick ju med men detta lär väl iaf vara bättre eller vad säger någon som provat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted October 8, 2009 Report Share Posted October 8, 2009 Har sett denna http://www.kjell.com/content/templates/sho...00000,664000000 hos Kjell.com och om jag fattat rätt så kan man med den se de fria digitalkanalerna via marknätet i en Laptop, och såna har jag men i lillstugan finns ingen TV och jag vill inte betala månadsavgift för en box med kort till bara för några sommarmånaders användning men denna kan vara en "nödlösning" för att iaf kunna kolla lite. Så funkar det i verkligheten och hur pass klarar man att titta på TV på en 15 tum laptop, minns hur det var med gamla 12 tum svart/vit TV i båten med 12V och lös antenn och det gick ju med men detta lär väl iaf vara bättre eller vad säger någon som provat? har sett en liknade lösning i aktion. den funkade hur bra som helst, men då såg man slavsändaren med blotta ögat ca 800 m bort. tror det är som med alla prylar med egen antenn, beror helt på avståndet från sändare och hinder i vägen. vad gäller att kolla 15´4 skärm så funkar det när man e själv, eller upp till tre andra. inget jag rekommenderar för familjer med barn att knö ihop sig framför. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kustbo Posted October 8, 2009 Author Report Share Posted October 8, 2009 Har sett denna http://www.kjell.com/content/templates/sho...00000,664000000 hos Kjell.com och om jag fattat rätt så kan man med den se de fria digitalkanalerna via marknätet i en Laptop, och såna har jag men i lillstugan finns ingen TV och jag vill inte betala månadsavgift för en box med kort till bara för några sommarmånaders användning men denna kan vara en "nödlösning" för att iaf kunna kolla lite. Så funkar det i verkligheten och hur pass klarar man att titta på TV på en 15 tum laptop, minns hur det var med gamla 12 tum svart/vit TV i båten med 12V och lös antenn och det gick ju med men detta lär väl iaf vara bättre eller vad säger någon som provat? har sett en liknade lösning i aktion. den funkade hur bra som helst, men då såg man slavsändaren med blotta ögat ca 800 m bort. tror det är som med alla prylar med egen antenn, beror helt på avståndet från sändare och hinder i vägen. vad gäller att kolla 15´4 skärm så funkar det när man e själv, eller upp till tre andra. inget jag rekommenderar för familjer med barn att knö ihop sig framför. Jo sändaren är inom synhåll från mig så det bör funka då, och det är som sagt en nödlösning på en gäststuga som inte används så ofta så det får funka och iaf bättre än ingen TV alls. Tack för info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
903Lew Posted October 9, 2009 Report Share Posted October 9, 2009 15-tummare duger som Bushman säger ypperligt för 1-3 pers, det som kan vara värt att köpa är ett par billighetshögtalare för ca 200 pix. TV-moduler till datorer brukar annars fungera felfritt. Lycka till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kustbo Posted October 9, 2009 Author Report Share Posted October 9, 2009 15-tummare duger som Bushman säger ypperligt för 1-3 pers, det som kan vara värt att köpa är ett par billighetshögtalare för ca 200 pix. TV-moduler till datorer brukar annars fungera felfritt. Lycka till! Kan nog vara klokt med extra högtalare ja, de i lapen är ju inga underverk direkt Låter som det får bli ett sånt kit till våren så kan gästerna titta på TV med, och det finns bara 3 sängplatser så fler än så blir det inte samtidigt ändå Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordor Posted December 12, 2009 Report Share Posted December 12, 2009 kan bara instämma med dom andra, funkar helt okej. om man dessutom ser sändaren borde det inte vara några problem, Var en kille när ja gjorde lumpen som hade en sån och den funka utan problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.