FurirJönsson Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 Vad krävs för att få framföra g-båt ? Förarbevis /intyg ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Täcknamn: Storken Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 Skullle gissa på dom civila intygen förarintyg samt högfartsutbildning. Samt en typutbildning på g-båt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agentorange67 Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 Civilt/privat krävs ingenting. Men yrkesfart ex Taxibåt Fb 8 och GKSF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdn Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 N8+H+typutbildning och jag minns min RMS-P rätt. /mdn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jomini Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 Som mdn säger, sen har jag för mig att det på värnpliktsnivå är brukligt att minst en i besättningen har någon form av maskin/motor-utbildning. Sen är G-båtarna fantasstiskt populära hos befäl som har ett behov att ta sig någonstans, men orkar inte leta reda på någon som kan köra dem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EKPJ Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 Gbåten är utmärkt att nyttja när man har helgtjänst och ska ut och bada/fika vid någon mysig ö. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swed65 Posted October 14, 2009 Report Share Posted October 14, 2009 Sedan tillkommer "friskintyg" för sjöplacerad personal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts