kerran Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 Saudiarabien lägger rejält med $$$ för att hålla sitt flygvapen top modernt och kraftfullt. År 2006 beställde landet 72st Eurofighter från BAe Systems och nu tycks en order om 72st nya F-15E Strike Eagle vara mycket nära. Landets flygvapen opererar redan en stor F-15 Eagle flotta bestående av 72st F-15E, 66st F-15C & 18st F-15D Tror ni detta kan utlösa en större upprustning av stridsflyg bland Saudiarabiens grannar? Det finns många länder i den regionen som har mycket gott om $$$ Gripen NG har förmodligen små chanser i Mellanöstern men Rafale & Eurofighter kanske kan ta hem fler stora order? http://www.dodbuzz.com/2009/09/08/saudis-e.../#comment-13921 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aigore Posted September 9, 2009 Report Share Posted September 9, 2009 Lär väl israel bli glad...... Men jag har för mig att de gjort sig av med massa gammalt skräp också..deras F-5:or och Tornado F.3 försvinner eller har försvunnit. Deras Tornado IDS kanske ska erättas snart åxå? (även om dom e fint målade) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andtryggve Posted September 12, 2009 Report Share Posted September 12, 2009 Lär väl israel bli glad...... Men jag har för mig att de gjort sig av med massa gammalt skräp också..deras F-5:or och Tornado F.3 försvinner eller har försvunnit. Deras Tornado IDS kanske ska erättas snart åxå? (även om dom e fint målade) Ska inte deras Tornados moderniseras? Iofs så tänker de väl ersätta ADV:erna med Eurofighter, men det tar väl ett antal år innan de kommer i tjänst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aigore Posted September 14, 2009 Report Share Posted September 14, 2009 Låter bra....då finns det fortfarande Tornados med riktigt ökenkammo som flyger! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrodanBoll Posted September 20, 2009 Report Share Posted September 20, 2009 Detta är bara ett internetrykte. (Om jag förstått saken rätt). Finns inga officiella Saudiska bekräftelser på detta (eller på att de öht skulle vara seriöst intresserade av ytterligare Eagles). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts