Jump to content

Saudiarabien beställer ytterliggare 72 st F-15E Strike Eagle?

kerran

Recommended Posts

Saudiarabien lägger rejält med $$$ för att hålla sitt flygvapen top modernt och kraftfullt.

År 2006 beställde landet 72st Eurofighter från BAe Systems och nu tycks en order om 72st nya F-15E Strike Eagle vara mycket nära.

Landets flygvapen opererar redan en stor F-15 Eagle flotta bestående av 72st F-15E, 66st F-15C & 18st F-15D

Tror ni detta kan utlösa en större upprustning av stridsflyg bland Saudiarabiens grannar?

Det finns många länder i den regionen som har mycket gott om $$$

Gripen NG har förmodligen små chanser i Mellanöstern men Rafale & Eurofighter kanske kan ta hem fler stora order?

http://www.dodbuzz.com/2009/09/08/saudis-e.../#comment-13921

Lär väl israel bli glad......

Men jag har för mig att de gjort sig av med massa gammalt skräp också..deras F-5:or och Tornado F.3 försvinner eller har försvunnit. Deras Tornado IDS kanske ska erättas snart åxå? (även om dom e fint målade)

Lär väl israel bli glad......

Men jag har för mig att de gjort sig av med massa gammalt skräp också..deras F-5:or och Tornado F.3 försvinner eller har försvunnit. Deras Tornado IDS kanske ska erättas snart åxå? (även om dom e fint målade)

Ska inte deras Tornados moderniseras? Iofs så tänker de väl ersätta ADV:erna med Eurofighter, men det tar väl ett antal år innan de kommer i tjänst.