Jump to content

Direct Connect


serg. Runander

Recommended Posts

Jag råder dig att genast avinstallera DC! Jag fick mail från min ISP provider att genast ta bort kopior på min dator. Har tagit bort det plus alla p2p program och fildelningssaker. Nu är det slut på piratfasonerna från min sida

 

 

;)

 

 

 

 

 

 

Edit:Tog bort mitt varningsbrev

Link to comment
Share on other sites

@smocken! hehe, nice brev! Frågan är bara hur stor chansen är att just ditt eller mitt ip ska spåras..... :D

 

Edit: vilken/vilka hub/hubbar använde du vid tidpunkten? -kan va bra att veta..... B)

Link to comment
Share on other sites

Guest J-Star
är det ngn som kan DC´s nya version ODC?

 

jag får inte upp ngn hublista utan bara texten:

hublist inactive

sourceforge can´t supply this hublist anymore (bandwidth problems)

 

vad göra?

 

Vad göra? Klipp dig, skaffa dig ett jobb och börja betala för grejorna. nutkick.gif

 

Vill folk pirata sin mjukvara så får de gärna göra det. Men att försöka fiska sympati från mig när det strular.. ...glöm det. :D :P :)

 

hyllan.jpg

 

Min hylla ovanför datorn

 

ghostrecon.jpg

 

Komplettering... även min Civ III saknas från hyllan.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Vad göra? Klipp dig, skaffa dig ett jobb och börja betala för grejorna.

Information wants to be free.

 

Det är redan kört, kopiering är här för att stanna. Den som gör bra produktier kommer tjäna pengar trots kopiering. De som skriker mest är de som tidigare tjänat pengar på mediokra produkter.

Link to comment
Share on other sites

Guest J-Star
Vad göra? Klipp dig, skaffa dig ett jobb och börja betala för grejorna.

Information wants to be free.

 

Det är redan kört, kopiering är här för att stanna. Den som gör bra produktier kommer tjäna pengar trots kopiering. De som skriker mest är de som tidigare tjänat pengar på mediokra produkter.

 

Ja inte för att jag har några sympatier för de som tar överpris för dåliga produkter. Men programvarupirater ska inte komma och gnälla.... därför att de får exakt vad de betalat för. Visst, kopiering kommer att fortsätta. Men att gnälla hos mig för att fildelningsprogrammet inte fungerar, det kommer alltid att rendera samma sak:

Jag --> nutkick.gif <-- Gnällig Pirat

 

Vad härnäst? Att knarkhandlarna går till polisen och klagar över att de inte får ut så mycket stålar på handeln? :D

 

Noll sympati till pirater... they are on their own.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Guest J-Star
UPPFATTAT

JAG HADE INGEN ANING OM ATT DET VAR SÅ DET LÅG TILL.

 

SLUTA GNÄLLA.

Ursäkta om jag lät lite fräsig. Men som betalande användare av mjukvara så missar jag inga chanser att tetas(*) lite med de som leechar. ;)

 

/J

 

(*) För de som inte vet vad detta betyder: lär er skånska, obildade norrlands-yngel! :D:)

Link to comment
Share on other sites

Ursäkta om jag lät lite fräsig. Men som betalande användare av mjukvara så missar jag inga chanser att tetas(*) lite med de som leechar. ;)

 

/J

 

(*) För de som inte vet vad detta betyder: lär er skånska, obildade norrlands-yngel!  :D:)

Inget är så vackert som det skånska språket!!

 

OT I helgen börjar slaget om Sverige. Det börjar med att BoIS skopar till fiskrensarna rejält, räknar kallt med en 3 baljor av randiit.

 

Äntligen sparkas Allsvenskan igång!!

Link to comment
Share on other sites

Guest J-Star
ledsen om jag trampade på ngn öm tå eller ngt.

 

som obildad gotlands yngel isolerad från omvärlden :ph34r:  så får man ta sig lite friheter ibland.

Gotland?! :huh:

 

Ok... du får sympati på dispens. Jag har besökt den där klippan ute i Östersjön "off season"... och ni borde sannerligen - av rent humanitära skäl - vara allmänt befriade från allt vad copyright-lagar heter vad gäller underhållningsmateriel. :angry:

 

/J

Link to comment
Share on other sites

(*) För de som inte vet vad detta betyder: lär er skånska, obildade norrlands-yngel!  :angry::D

Allt norr om hallandsåsen är norrland, eller? ;)

Helt korrekt.

 

// En redi skåning me smag för friterade pantofflor!

:)

Link to comment
Share on other sites

(*) För de som inte vet vad detta betyder: lär er skånska, obildade norrlands-yngel!  :D :D

Allt norr om hallandsåsen är norrland, eller? ;)

Helt korrekt.

 

// En redi skåning me smag för friterade pantofflor!

:D

Leve spettets vänner :D:D:lol::lol::D:D:):camo::((:D

Link to comment
Share on other sites

Dom ligger nog i nu. Min kompis fick också ett brev hemskickat att "fy fy inte dela ut sagan om dom två tornen".

 

Kan själv berätta att jag drog viet cong för någon dag sen. Upptäckte lite saker som inte funkade på min dator, man kan kolla hur bra det flyter och sånt. Precis som man test kör innan man köper en bil. Klart ibland litar man på dom som gör spelet men inte alltid och då är det bra. Jag är för att man ska få kopiera. dock inte sälja vidare och tjäna pengar på det.. dubbelmoral kanske det, men vore bäst för mig ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Dedicated
(*) För de som inte vet vad detta betyder: lär er skånska, obildade norrlands-yngel!  :):D

Allt norr om hallandsåsen är norrland, eller? ;)

Helt korrekt.

 

// En redi skåning me smag för friterade pantofflor!

:D

Leve spettets vänner :D:D:D:lol::D:D:D:D:D:)

SKÅNE RULES! Att ni andra inte kan fatta detta.......

Link to comment
Share on other sites

(*) För de som inte vet vad detta betyder: lär er skånska, obildade norrlands-yngel!  :):D

Allt norr om hallandsåsen är norrland, eller? ;)

Helt korrekt.

 

// En redi skåning me smag för friterade pantofflor!

:D

Leve spettets vänner :D:D:D:lol::D:D:D:D:D:)

SKÅNE RULES! Att ni andra inte kan fatta detta.......

Länge leve Skåne!

Link to comment
Share on other sites

Guest Fågel Fenix

Seså nu går vi tillbaka till vad tråden handlade om här! uppsnäppning!

 

Vad har ni för ISP ni som har fått brev ??

 

För jag har då inte fått ngt brev och jag har Telia. Fast jag är ju iofs helt laglig :angry::D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest J-Star
Hela skåne är väl en enda stor jävla sandlåda?

 

Testa den tesen genom att hoppa utför Kulle's klippor. Om du landar mjukt hade du rätt. Om inte lär du inte bry dig ändå... särskilt länge. :dong:

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Guest J-Star
(*) För de som inte vet vad detta betyder: lär er skånska, obildade norrlands-yngel!  :huh::D

Allt norr om hallandsåsen är norrland, eller? ;)

Helt korrekt.

 

// En redi skåning me smag för friterade pantofflor!

:D

Leve spettets vänner :D:D:lol::lol::D:D:((:camo::dong::dong:

SKÅNE RULES! Att ni andra inte kan fatta detta.......

Länge leve Skåne!

 

Äh... att tjafsa med slynglarna uppe i ockupationsmakten är lönlöst.

De har haft oss i flera hundra år och fortfarande inte anammat vår överlägsna kultur.

 

<på bredaste skånska> IDIOTÖR </på bredaste skånska> :D

 

När fixar vi skånsk SoldF.com-träff? En omgång på Saxtrops paintball-bana vore skoj till sommaren.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Nu är det faktiskt så att på grund av att så mycket av PC-spelmarknaden mättas av piratkopieringar så har andelen PC-spel vs konsoll-spel minskat drastiskt på senare tid. (som börjar utveklas alltså)

 

Så i framtiden så kommer det inte att finnas så mycket bra kvalitets PC-spel.

Allt kapital går till dom som utveklar konsoll-spel.

Link to comment
Share on other sites

Guest peaceman
Vad göra? Klipp dig, skaffa dig ett jobb och börja betala för grejorna.

Respect. :)

 

Som fattig student är jag hänvisad till obskyra undergroundservrar, utom räckhåll för lagens långa arm. Dessutom kräver min sambo ekonomisk uppmärksamhet. Den dag jag börjar arbeta ska jag betala för varenda liten shareware.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...