Kornett Posted July 31, 2009 Report Share Posted July 31, 2009 Kan man inte genom att trycka någon "kod" på mobilen få fram telefonens Product S/N? Link to comment Share on other sites More sharing options...
241 Posted July 31, 2009 Report Share Posted July 31, 2009 jo, det är en kombination, som jag inte kommer på nu, beroende på märke. Lär finnas på google Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted July 31, 2009 Report Share Posted July 31, 2009 Är det *#06# du menar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kornett Posted July 31, 2009 Author Report Share Posted July 31, 2009 Det känner jag igen, så är det. tack för hjälpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cf112 Posted July 31, 2009 Report Share Posted July 31, 2009 Är det *#06# du menar? Ger telefonens IMEI-nummer, som oftast är det samma som S/N, men inte alltid. Äldre Ericsson tex hade separata IMEI och S/N. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Major Error Posted August 9, 2009 Report Share Posted August 9, 2009 Kan man inte genom att trycka någon "kod" på mobilen få fram telefonens Product S/N? *#06# och grön lur... problemet löst... Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted August 10, 2009 Report Share Posted August 10, 2009 Kan man inte genom att trycka någon "kod" på mobilen få fram telefonens Product S/N? *#06# och grön lur... problemet löst... Om du vill veta IMEI räcker det med *#06#, någon grön lur behövs inte och någon sådan knapp finns inte ens på någon av mina senaste telefoner. Som tidigare påpekats är IMEI och S/N inte samma sak. Vad jag vet kan man inte på något enkelt sätt få fram S/N i telefonen genom några knapptryckningar utan får helt enkelt läsa på etiketten som oftast sitter under batteriet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.