Jump to content

68-årige hemvärnsmannen sköts av tre rånare

Recommended Posts

Media anger Facebook som en möjlig informationskälla för buset. Hemvärnsmannen hade lagt ut att han höll på med jakt tydligen.

Folk kanske ska fundera på om myndigheterna är hotet mot integriteten eller om deras egna nätanvändande är ett större hot.

/K

I stora delar av Sverige är det mer regel än undantag att Hemvärnsmän/kvinnor centralförvarar sina vapen. Även om jag hade möjlighet att förvara vapnet hemma skulle jag inte göra det. Dels för att jag bor hyfsat nära kasunen, och dels för att jag inte vill ha inbrottscitament.

Men att rubriksätta rånet som att han var hemvärnsman känns udda när man inte vet motivet. Sen är han tydligen inte aktiv längre heller, vilket gör det hela ännu mer märkligt.

Sen är han tydligen inte aktiv längre heller, vilket gör det hela ännu mer märkligt.

Den del av befolkningen som pysslar med diverse typer av rån är kanske inte alltid de smartaste och mest välinformerade. Det räcker troligen med att de fått höra på omvägar att XX är med i hemvärnet och har en AK4 hemma. troligen kollar de inte upp hur detta sedan stämmer.

Sen kan man ju tycka att den här typen av vapenrån borde vara rätt olönsamt, i bästa fall(för rånaren) en AK och några studsare + ett jävla stökigt genomförande som drar till sig en massa uppmärksamhet.

tyvär tror jag inte den informationen riktigt nått ut till "samhällets bottenskrap", så troligen finns det en o annan som fortfarande tror att alla hemvärnsmän har en komplett AK samt en låda ammo stående i garderoben

Det är många konstiga saker i den händelsen..

Karln är 68år...så han har inte fått vara aktiv i hemvärnet på ca 3år.

3 personer med rånarluvor tar sig till just hans hus.

Området är ett väldigt lungt och stilla område....

Istället för att ursäkta sig och dra så påbörjar dom hot och misshandel av mycket grov karaktär.

När dom fått tag i olika saker, och skjutit karln!

Så tar den ena personen hans bil dom andra 2 går!?!? därifrån.

Dagen efter hittas karn's bil på ett område ca 1mil ifrån..omskyltad!?!?...

Hur många brottslingar har vi i sverige som beter sig på detta sätt???

"vanliga" buset vill inte möta dom som bor när dom bryter sig in. Dom vill komma åt pengar....

"tyngre" buset som kanske vill komma åt vapen ifall det var anledningen..Dom kan rätt lätt ta reda på

var dom kan göra inbrott utan krångel med diverse tokiga ägare.

Det blir spännande å se vad som kommer fram när dom får tag i dessa kriminella individer...

Fy fasen! Vilken tur att mannen klarade sig! Det ska som tinhead säger bli intressant att se vilka typer det var...

Lite uppdateringar...

http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5007216

http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5007225

http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=5010934