Jump to content

Battlefield Heroes (Gratis är bäst)

Spartacus

Recommended Posts

www.BattlefieldHeroes.com

DICE/EA har nu släppt Battlefield Heroes, en mix av Battlefield och Valves humoristiska Team Fortress 2. Spelet är en liten hyllning till Battlefield 1942 enligt utvecklnarna själva då dom saknade allt de orealistiska i Battlefield 1942 som försvann i och med Battlefield 2.

Allt man behöver göra är att gå in på ovan nämnda länk och registrera sin karaktär, välja vilken nation man vill tillhöra och vilken klass karaktären skall vara

Och hör och häpna: Spelet är g-r-a-t-i-s

Nu var det väldigt länge sedan jag spelade 1942, men vad är orealistiskt där? :p

Nå, till topic.

Själv har jag spelat BF Heroes i två dagar, och det är sjukt kul!

Jag spelar så mycket det går med en god vän till mig, som spelat ett par dagar längre.

Båda är kommando på... vad heter de egentligen? Röda sidan, inte USA :p

Sjukt kul spel som jag starkt rekommenderar! Och att det är gratis gör det bara bättre =)

Nu var det väldigt länge sedan jag spelade 1942, men vad är orealistiskt där? :p

Vad var inte lite orealistiskt i BF1942? :)

Folk som la sig på flygplansvingar och flög med för att kunna sedan hoppa ned med fallskärm (alla klasser hade fallskärm!) för att sedan döda tunga pansarvagnar med vanliga standardhandgranater? :rockon:

Hur som helst, spelat rätt mycket nu. Jävligt kul och slappt spel. Lätt värt att köra en kväll med polarna, inget märkvärdigt men ett kul tidsfördriv helt klart.

Rolighetsfaktorn är hög. Men går man från Arma2 till BFH blir det en ganska stor omställning. I BFH gäller det att göra sjukast saker så vinner man. Allt som känns instinktivt fel blir rätt i BFH. Jag hade jäkligt skoj med betan i allafall, har inte kört den skarpa ännu.

( [Lobby] Vill man lira något seriösare skall man sikta in sig på Arma2, ACE2 modden släpps om ett tag. Då blir det überrealistiskt. [/lobby] )

Jag har varit med sedan betan och jag tycker BFH är riktigt kul. Man klarar sig rätt bra på sin grundutrustning men visst är det kul att "pimpa" sin karaktär lite för sina Valor Points och Battle Funds.

• 3 weeks later...

Vad var inte lite orealistiskt i BF1942? :lol:

Folk som la sig på flygplansvingar och flög med för att kunna sedan hoppa ned med fallskärm (alla klasser hade fallskärm!) för att sedan döda tunga pansarvagnar med vanliga standardhandgranater? :wub:

Hur som helst, spelat rätt mycket nu. Jävligt kul och slappt spel. Lätt värt att köra en kväll med polarna, inget märkvärdigt men ett kul tidsfördriv helt klart.

Glöm inte att amerikanarna sprang omkring med Lee Ensfield gevär och tyskarna hade StG 44 i Nordafrika...

Försöker spela, men blir bara automatiskt utloggad när jag trycker på "Play Now", och får svaret att man måste vara inloggad för att spela (...ja, jag är inloggad och registrerad när jag klickar på "Play Now"; och nej, jag har ingen mysko cookies-inställning som loggar ut mig automatiskt). :wub:

• 2 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...