Jump to content

Nazist med i Hemvärnet i Västernorrland

Guest Kalle

Recommended Posts

Guest Kjell

Med tanke på att killen förekommer i belastningsregistret sedan tidigare och prova att googla på de citat som han ska skrivit på nätet (finns i sidoartikell) så anser jag det vara pinsamt.

Men kanske är det så att man numera inte har så stor sammanhållning i en HV grupp/pluton som det var på min tid. Då var vi kamrater som hade koll på varandra också.

Ur fakta rutan...

Åtalad: 32-årig hemvärnsman från Sundsvall.

Nekar till brott. Ville inte ha med någon försvarare under polisförhören.

32-åringen som är bosatt mitt i centrala Sundsvall är högt uppsatt inom Svenska motståndsrörelsen. Under flera år var han aktiv och engagerad inom hemvärnet och blev även uttagen till SM-skytte med AK4 två år. I juni konfiskerades hemvärnsvapnet efter att säkerhetsorganisationen beslutat om att avrusta och utesluta honom.

Mannen, som är helt ostraffad tidigare, är en flitig debattör på olika internetforum.

Vilket belastnings register menar du?

Ur fakta rutan...

Åtalad: 32-årig hemvärnsman från Sundsvall.

Nekar till brott. Ville inte ha med någon försvarare under polisförhören.

32-åringen som är bosatt mitt i centrala Sundsvall är högt uppsatt inom Svenska motståndsrörelsen. Under flera år var han aktiv och engagerad inom hemvärnet och blev även uttagen till SM-skytte med AK4 två år. I juni konfiskerades hemvärnsvapnet efter att säkerhetsorganisationen beslutat om att avrusta och utesluta honom.

Mannen, som är helt ostraffad tidigare, är en flitig debattör på olika internetforum.

Vilket belastnings register menar du?

man kan hamna i belastningsregistret utan att vara straffad ex om åklagaren beslutat ej väcka åtal pgr av om det kan antas att brottet inte skulle föranleda annan påföljd än böter

men det är i sammanhanget kanske troligare att han figurerade i något av dom andra registrerna ex misstanke (om en utredning pågår),KUT osv men däremot körs ingen RPS-koll antar jag.

/B

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...