Jump to content

Kallelse till lumpen

Guest Vicke

Recommended Posts

Guest Vicke

Läste att man måste ta med sig sin kallelse till lumpen dagen man rycker in, Men när ska man få den kallelsen? Såvida det inte är den som man fick för ca ett år sen där det stod att man va antagen till vänplikt. Någon som kan hjälpa mej? bara en månad kvar till inryck nu

• 2 weeks later...
Läste att man måste ta med sig sin kallelse till lumpen dagen man rycker in, Men när ska man få den kallelsen? Såvida det inte är den som man fick för ca ett år sen där det stod att man va antagen till vänplikt. Någon som kan hjälpa mej? bara en månad kvar till inryck nu

Överst på min lapp står det "Kallelse till utbildning enligt lagen om totalförsvarsplikt"

Under det mitt namn, adress och personnummer, samt uppgifter om hur jag kan kontakta P4.

Det står lite info om vad för enhet man kommer tillhöra (Kompani eller pluton).

"Du kallas till grundutbildning som insatsgruppbefäl"

"Du skall inställa dig vid kasernvakten P4. Följ därefter anvisningar från vaktpersonalen. Du skall inställa dig före kl 12.

När börjar utb och när slutar den.

Längst ner finns ett mottagningserkännande man ska skicka in så fort man fått den här lappen.

DET är din kallelse. Har du inte fått den så borde det vara svårt för dig att veta att du ska rycka in, och var.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...