Hägg Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Dom kläderna dom använder i Repmånaden filmen alltså är ju M/59 Kläder. Jag undrar var man kan få tag i dom sakerna till ett vettigt pris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Det första som dyker upp när man googlar på M59 är just försäljning av dessa. Hur svårt kan det vara att söka innan man startar en tråd??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hägg Posted June 29, 2009 Author Report Share Posted June 29, 2009 Dom som kommer upp där tar alltid hutlöst mycket i frakt avgift plus att i vissa fall har jag betalat men inte fått varorna. Pengarna försvunnit och likaså fakturan och annat så KO har inte kunnat göra en fällande dom (hänt en gång dock och det var min morbrors varor som alldrig kom) Så jag undrar nu om någon vet en liten butik som inte har en hemsida men har schyssta priser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moro Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Camobutiken har i alla fall tidigare år haft M59 till en billig peng i delen av sin butik som handhar militärt överskott, så har du tid för en åktur förbi Kävlinge så kan det vara ett tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Den riktigt viktiga frågan är väl vad du ska med kläderna till? "Repmånad - The Remake" eller? För snackar vi frilufts/arbets/slitochsläng-kläder så finns det "ett gäng" prisvärda alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vamtiin Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Ska finnas en tråd om 59-systemet någonstans... Hittar den inte just nu I vilket fall, på http://www.militart.se/ finns det delar ur 59-systemet, inte jackan dock. Frakten är inte så farlig, har själv beställt därifrån tidigare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Dom kläderna dom använder i Repmånaden filmen alltså är ju M/59 Kläder. Är det inte fältuniform m/58 de använder i 'Repmånad'? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Dom kläderna dom använder i Repmånaden filmen alltså är ju M/59 Kläder. Är det inte fältuniform m/58 de använder i 'Repmånad'? Ska vi vara riktigt klåfingriga så är det nog t o m m/39-58. Undantaget då den värnpliktige löjtnanten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 (edited) Dom kläderna dom använder i Repmånaden filmen alltså är ju M/59 Kläder. Är det inte fältuniform m/58 de använder i 'Repmånad'? Ska vi vara riktigt klåfingriga så är det nog t o m m/39-58. Undantaget då den värnpliktige löjtnanten. Heter den inte m/42-58? EDIT. Tittade på klipp från Repmånad. m/42-58 var mycket gråare, så Axial har nog rätt i alla fall. Edited June 29, 2009 by stefanf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Dom kläderna dom använder i Repmånaden filmen alltså är ju M/59 Kläder. Är det inte fältuniform m/58 de använder i 'Repmånad'? Ska vi vara riktigt klåfingriga så är det nog t o m m/39-58. Undantaget då den värnpliktige löjtnanten. Heter den inte m/42-58? EDIT. Tittade på klipp från Repmånad. m/42-58 var mycket gråare, så Axial har nog rätt i alla fall. Det är inte kustartilleriet vi pratar om nu. Knekteriet hade m/39, m/39-58 och m/58 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Same sh.... eh, uniform - different name? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hägg Posted June 30, 2009 Author Report Share Posted June 30, 2009 (edited) Någon skickade ett anonymt Email eller Gmail till mig igår och sa att Kvibergs i Göteborg hade saker. Någon som kan bekräfta dena upplysning. Det skall vara till att ha på sig på kul saker i skogen. Ingen jacka eller byxa mest hjälm och kamo delen. Edited June 30, 2009 by Hägg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted June 30, 2009 Report Share Posted June 30, 2009 Nä, jag klarar inte av att avstå den här frågan. Vad är det för kamodelar du pratar om? Hjälmen heter nog m/37 och om det är hjälmdoket du menar med kamodel så kan de dyka upp på en del ÖoB men annars tror jag det är tradera som gäller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hägg Posted June 30, 2009 Author Report Share Posted June 30, 2009 ÖoB är inte bra på sådant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trädet Posted June 30, 2009 Report Share Posted June 30, 2009 ÖoB är inte bra på sådant. ÖoB i skänninge (tror jag det är) har MASSA militärt överskott. Det är dit allt ska skickas om jag förstått det hela rätt. Så ta en biltur alt. ring dit och prata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hägg Posted June 30, 2009 Author Report Share Posted June 30, 2009 Från mitt hus och dit tar det Fem timmar. Bara dit tar det fem timmar. Det blir inte av Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted June 30, 2009 Report Share Posted June 30, 2009 ÖoB är inte bra på sådant. observera "KAN" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt.E Posted July 1, 2009 Report Share Posted July 1, 2009 I Hurva så har de en massa skit, skulle inte förvåna mig om de har dessa prylar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunterforce Posted July 1, 2009 Report Share Posted July 1, 2009 Det finns ett ställe som heter Mike & Nike som säljer militärt överskott till väldigt låga priser, bl.a. m 59. Här är adressen. http://www.bbfab.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsky_517 Posted July 2, 2009 Report Share Posted July 2, 2009 (edited) Sist jag strosade på Kvibergs överskottsbolag tror jag att det fanns M59, vet att jag såg pallvis med kepsar ivf. Ringa och fråga skadar inte. Kvibergs överskottsbolag Happy Hunting. Edited July 2, 2009 by Nifelhel Lite rättstavning! /Nifelhel - Blågul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts