Jump to content

Hörlurar till träning

Yman

Recommended Posts

Tänkte införskaffa mig en mindre och smidig mp3-spelare för att ta med till löpspåret, men funderar nu på vad jag ska skaffa för hörlurar till den.

Har ett par schyssta in-ear-lurar, men vill inte gärna sunka ned dem och fan vet om de ens stannar kvar i öronen när jag börjar springa.

Nån som har tips på en bra hörlur till träning?

Mitt största krav är att de ska sitta stabilt i örat utan att vara obekväma. Ljudkvalitén är inte så noga.

//Y

Tänkte införskaffa mig en mindre och smidig mp3-spelare för att ta med till löpspåret, men funderar nu på vad jag ska skaffa för hörlurar till den.

Har ett par schyssta in-ear-lurar, men vill inte gärna sunka ned dem och fan vet om de ens stannar kvar i öronen när jag börjar springa.

Nån som har tips på en bra hörlur till träning?

Mitt största krav är att de ska sitta stabilt i örat utan att vara obekväma. Ljudkvalitén är inte så noga.

//Y

Jag rekomenderar Koss Spark Plug

Jag brukar generellt ha problem att få lösa hörlurar att sitta kvar i örat men Koss Spark Plugs fungerar klockrent. Bara att pressa in så sitter de som ett smäck.

Titta annars på Teknikmagasinets hemsida. Urvalet på lurar som sätts fast är stort.

Koss Porta Pro om du inte har någonting emot "vanliga" lurar som man garanterat inte tappar.

Kostar ett par hundringar, bra ljud och går även att klämma in under sykkelhjälmen om man tar i endast med milt våld.

Själv använder jag ett par inearlurar med en speciell adapter när jag springer. Adaptern är av samma konstruktion som dessa lurar. Har aldrig varit med om att de lossnar från öronen (med adapterlösningen lossnar lurarna från adaptern ibland, men det torde knappast vara ett problem med lurarna i länken).

Fördelen med denna modell är att de passar under mössor, hjälmar och liknande utan ens en tillstymmelse till det mildaste våld.

Jag brukar, de få gånger jag änvänder mp3 vid träning, använda standardhörlurarna som medföljer iPod. De har fungerat jättebra för mig, till skillnad från SonyEricsson-hörurarna som trillar ur stup-i-kvarten!

Kanske är det så att mina öron och iPod-lurarna är gjorda för varandra, hur osannolikt det än må låta? (:

• 1 month later...

Ytterligare en röst på Koss spark plug härifrån. Låter bra och sitter bra. Enda nackdelen är väl den som är lika för alla sådana modeller: de dämpar externt ljud bra och därmed hör man sig själv väldigt bra, lite darth vader stuk.

Jag skulle aldrig cykla med dem då jag inte litar på andra trafikanter i den omfattningen...........

Koss Sparkplug funkar inte för mig. Dels tycker jag att skumgummit känns lite äckligt jämfört med vanligt gummi (se bara på bilden från wiki) och dels sitter de inte bra på mig. De bästa lurar jag har haft rent passformsmässigt är de som följde med SE W810, men de funkar ju bara till SE-telefoner.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...