SGT Posted June 5, 2009 Report Share Posted June 5, 2009 Skall arbeta i USA 7 veckor i sommar. Jag önskar tips på webshopping i USA som du testat och kan rekommendera. Skall förmodligen köpa med mig bla detta tänkte jag: - Eickhorn-Solingen Pocket Rescue Tools - ASP Tactical Baton Tack på förhand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolhand Posted June 5, 2009 Report Share Posted June 5, 2009 (edited) Finns ett otal affarer att valja pa... Att tanka pa ar att manga kraver du har ett amerikanskt kreditkort om du ska skicka inom USA. Vissa tillater att din kortadress ar i Sverige men att du skickar till dig i USA istallet. Nagra foretag att kolla pa: www.Cabelas.com www.lapolicegear.com www.atstactical.com www.tacticaltailor.com www.optactical.com www.midwayusa.com www.tadgear.com www.botac.com www.benchmade.com Osv... Enklast ar att googla det du vill ha och sa ser du vilka forslag som kommer upp... Tank pa att du far inte importera en ASP batong utan licens, och aven med det vet jag inte exakt hur forfarandet ar... Edited June 5, 2009 by coolhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan ES Posted June 6, 2009 Report Share Posted June 6, 2009 Prova någon av följande två trådar: Konsumentupplysning Inköpsställen Konsumentupplysning /Johan ES Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gulo-Gulo Posted June 10, 2009 Report Share Posted June 10, 2009 www.copsplus.com Var ett tag sedan jag beställde, men fungerade utmärkt. Idag skickar dom inte vissa saker utanför US. Är det licens på ASP? Å andra sidan så är det inte ofta man blir stoppad i tullen direkt, så du får deklarera den själv vid ankomst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cazorp Posted June 10, 2009 Report Share Posted June 10, 2009 (edited) Tänk på att det är väldans mycket som kräver export permit nu i USA, inge skoj om tullarna snokar fram något i din väska som US State Department inte tycker är ok att exportera från USA. Flera firmor exporterar tex. inte ens benstöd, picatinnyskenor, målkikare med mil-dots mm pga. otydliga regler om vad som får exporteras och inte.. Edited June 10, 2009 by cazorp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SGT Posted June 25, 2009 Author Report Share Posted June 25, 2009 Ok. Nu är jag på plats. Borde det inte vara ganska riskfritt att stoppa en ASP och ett par knivar i resväskan vid hemfärd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolhand Posted June 25, 2009 Report Share Posted June 25, 2009 (edited) Tank pa att du far inte importera en ASP batong om du inte har svensk licens... Vet inte om ASP gar under ITAR, men att namnas ar att en kille som skickade nagra EOTech sikten till Japan akte pa $300 000 i boter och tror att han fick fangelse (inte helt 100 pa fangelset)... Sen tror jag inte nagon pa denna siten kommer uppmuntra dig bryta den svenska lagen heller, sa forvanta dig inget stod till ditt forslag ovan! Edited June 25, 2009 by coolhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted June 25, 2009 Report Share Posted June 25, 2009 Tank pa att du far inte importera en ASP batong om du inte har svensk licens... Vet inte om ASP gar under ITAR, men att namnas ar att en kille som skickade nagra EOTech sikten till Japan akte pa $300 000 i boter och tror att han fick fangelse (inte helt 100 pa fangelset)... Sen tror jag inte nagon pa denna siten kommer uppmuntra dig bryta den svenska lagen heller, sa forvanta dig inget stod till ditt forslag ovan! Det är Svenska regler/lagar som är bekymret vad gäller ASP, troligen inte ITAR. Ok.Nu är jag på plats. Borde det inte vara ganska riskfritt att stoppa en ASP och ett par knivar i resväskan vid hemfärd? Jo det borde det, men om du torskar så hade jag ju kanske undrat om det är värt det att ha det i "meritlistan" för att spara några futtiga kronor när du kan köpa en ASP i Sverige? Knivar är inga bekymmer så länge de inte är "förbjudna", ex: "stiletter"/bali-songer etc. Bara att checka in och flyga... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SGT Posted June 26, 2009 Author Report Share Posted June 26, 2009 Tank pa att du far inte importera en ASP batong om du inte har svensk licens... Vet inte om ASP gar under ITAR, men att namnas ar att en kille som skickade nagra EOTech sikten till Japan akte pa $300 000 i boter och tror att han fick fangelse (inte helt 100 pa fangelset)... Sen tror jag inte nagon pa denna siten kommer uppmuntra dig bryta den svenska lagen heller, sa forvanta dig inget stod till ditt forslag ovan! Det är Svenska regler/lagar som är bekymret vad gäller ASP, troligen inte ITAR. Ok.Nu är jag på plats. Borde det inte vara ganska riskfritt att stoppa en ASP och ett par knivar i resväskan vid hemfärd? Jo det borde det, men om du torskar så hade jag ju kanske undrat om det är värt det att ha det i "meritlistan" för att spara några futtiga kronor när du kan köpa en ASP i Sverige? Knivar är inga bekymmer så länge de inte är "förbjudna", ex: "stiletter"/bali-songer etc. Bara att checka in och flyga... Vem som helst får äga en ASP, men inte vem som helst får använda dem. Så är svenska regler! Men nog om det, jag tänker inte på något vis uppröra någon på detta trevliga forum! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted June 26, 2009 Report Share Posted June 26, 2009 Brownells http://www.brownells.com Funkar bra när jag handlat av dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Tank pa att du far inte importera en ASP batong om du inte har svensk licens... Vet inte om ASP gar under ITAR, men att namnas ar att en kille som skickade nagra EOTech sikten till Japan akte pa $300 000 i boter och tror att han fick fangelse (inte helt 100 pa fangelset)... Sen tror jag inte nagon pa denna siten kommer uppmuntra dig bryta den svenska lagen heller, sa forvanta dig inget stod till ditt forslag ovan! Det är Svenska regler/lagar som är bekymret vad gäller ASP, troligen inte ITAR. Ok.Nu är jag på plats. Borde det inte vara ganska riskfritt att stoppa en ASP och ett par knivar i resväskan vid hemfärd? Jo det borde det, men om du torskar så hade jag ju kanske undrat om det är värt det att ha det i "meritlistan" för att spara några futtiga kronor när du kan köpa en ASP i Sverige? Knivar är inga bekymmer så länge de inte är "förbjudna", ex: "stiletter"/bali-songer etc. Bara att checka in och flyga... Vem som helst får äga en ASP, men inte vem som helst får använda dem. Så är svenska regler! Men nog om det, jag tänker inte på något vis uppröra någon på detta trevliga forum! Äga är en sak, att föra in i landet en annan. Läs innantill: http://www.tullverket.se/sokordao/v/vapeno...9280008708.html Slut, frågor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts